به گزارش ایرنا، فردین شمس روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: مهم ترین مساله و دغدغه ی این بخش، تقویت و توسعه تعاونی ها در سطح استان است.
وی اظهار داشت: همچنین رسالت وجودی سازمان تعاون روستایی ، تجمیع امکانات کشاورزان خرده مالک و دهقانی و نیز بهره برداری بهینه از منابع تولید پراکنده آن ها در قالب شرکت های تعاونی روستایی است.
وی همچنین فلسفه وجودی نظام صنفی کشاورزی را هویت بخشی و سازماندهی کشاورزان بیان داشت و بر عضویت بیشتر کشاورزان در نظام صنفی تاکید ویژه کرد.
شمس با تاکید بر تشکیل این اتحادیه ها و شرکت های تعاونی با هدف تکمیل زنجیره ارزش افزوده، گفت:
باید در خصوص تولید به صورت تجمیع و ایجاد صنایع تبدیلی در کنار مزارع و نیز مراحل بازار رسانی و بازاریابی پیگیری های لازم صورت گیرد.
وی همچنین از تاسیس 2 شرکت جدید التاسیس گیاهان دارویی ، آب بران اظهار رضایتمندی کرد و از تمام تشکل ها خواست تا در جهت تقویت و توسعه این 2 شرکت همکاری لازم را با سازمان و شرکت ها داشته باشند.
در ادامه پانل تخصصی جهت پاسخ به سوالات اعضای جلسه توسط نمایندگان تشکل ها برگزار و جهت ارائه راهکار و نیز بررسی طرح مشکلاتی از قبیل مازاد تولید مرغ و تخم مرغ و عدم خرید تضمینی تخم مرغ ، ناکارآمدی بیمه تکمیلی محصولات کشاورزی ، نیاز به ایجاد ساز و کار مستقیم انجام عملیات بانکی با کشور روسیه و اوکراین ، مشکلات توزیع کود شیمیایی، توزیع سبد کالا از طریق شرکت های تعاونی روستایی، عدم پرداخت به موقع غرامت به کشاورزان خسارت دیده که محصول خود را بیمه کرده اند، عدم اجرای معافیت بیمه سهم کارفرمائی ، مشکلات کشاورزان در اخذ تسهیلات از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.
بررسی مشکلات بودجه ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی، امکان پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی، معرفی مکانی برای توزیع مستیم محصولات دامی و واگذاری فعالیت های تصدی گری منابع طبیعی، بررسی دلیل مازاد تولیدات دامی، حفظ کاربری اراضی کشاورزی ، خرید تضمینی جو و کلزا ، پیگیری ساخت شهرک های گلخانه ای، شیلاتی، جذب اعتبارات بانکی عشایری از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.