فردوس رحیمی نسب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت ایجاد سردخانه ها برای نگهداری وحفظ کیفیت وجلوگیری از فساد پذیری محصولات کشاورزی، افزود: نگهداری و فراوری محصولات کشاورزی یکی از مواردی است که باید به آن اهمیت زیادی قائل شد.
وی اظهار داشت: نبود سردخانه در نزدیکی محل تولید محصولات کشاورزی ، در زمان برداشت محصول ،با توجه به کوتاه بودن فصل برداشت و فساد پذیری بسیاری از محصولات تولیدی ، هر ساله خسارات زیادی به تولید کنندگان وارد می کند.
وی گفت: کشاورزان به دلیل کوتاه بودن زمان ماندگاری محصولات لا جرم تولیداتشان را به نازل ترین قیمت به واسطه ها عرضه می کنند که همین امر باعث زیان این قشر زحمتکش می شود.
رحیمی نسب افزود: این در حالی است که در صورت ایجاد سردخانه در محل ، باغدار و کشاورز میتواند با حفظ کیفیت ماده غذایی برای مدتی از محصول خود نگهداری کرده و با قیمتی عادلانه آن را در بازارها عرضه کرده و از سوی دیگر مصرف کننده نیز می تواند نیازهای خود را در فصول مختلف سال با کیفیت خوب و قیمت مناسب از بازار تهیه کند.
وی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل بالای مناطق مختلف استان البرز در تولید محصولات کشاورزی (زراعی، باغی ، دامی و شیلاتی ) نیاز به نگهداری و منجمد کردن این محصولات، بیش از پیش احساس می شود .
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی جهاد کشاورزی البرزگفت: با توجه به مسایل گفته شده این مدیریت تا کنون اقدام به صدور 29 مورد جواز تاسیس در زمینه سردخانه و نگهداری مواد غذایی نموده که از این میزان 7 طرح جمعا با ظرفیت 50 هزار و 500 تن در سال که شامل 44 هزار و 500 تن سردخانه بالای صفر و 6 هزار تن سردخانه زیر صفر به بهره برداری رسیده اند .
وی یادآوری کرد این واحدها در سال 94 اقدام به صادرات 10 هزار و 700 تن انواع محصولات کشاورزی شامل سبزیجات، کلم، گل کلم، کرفس، فلفل وکاهو به ارزش 4 میلیون و 200 هزار دلار به کشور امارت کرده اند.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.