حمیدرضا عسکری  گفت: هزینه کفن و دفن در دو آرامستان‌ شهرداری کرج از 600 هزار تومان شروع می‌شود و نهایتاً با توجه به قدمت قطعه، هزینه‌های نگهداری و فضای سبز قطعه مورد نظر تا 10 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

عسکری با بیان اینکه قیمت هر قبر در قطعه‌های جاری 200 هزار تومان است افزود: حدوداً 400 هزار تومان نیز برای حمل و نقل و کفن میت اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان آرامستان‌های تمهیداتی را برای افراد کم بضاعت و بی بضاعت در نظر گرفته است گفت: در برخی موارد هیچ هزینه‌ای برای کفن و دفن اخذ نمی‌شود؛ برای افراد تحت پوشش نهادهای خاص نیز این موضوع در نظر گرفته می‌شود.

وی در خصوص ظرفیت باقیمانده در بهشت سکینه نیز اعلام کرد: اگر دفن اموات در بهشت سکینه به همین صورت و بدون دو طبقه و سه طبقه شدن قبرها ادامه پیدا کند؛ این آرامستان تا 15 سال آینده پاسخگوی دفن اموات کلانشهر کرج خواهد بود.

عسکری در خصوص زمان آغاز دفن اموات در بهشت علی نیز گفت: این آرامستان ظرف یک ماه آینده کار خود را آغاز خواهد کرد و می‌تواند پاسخگوی شهرهای فردیس، صفادشت، ماهدشت، محمدشهر و غرب استان تهران باشد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج و حومه با بیان اینکه از سال گذشته در هزینه‌های کفن و دفن اموات هیچ افزایشی صورت نگرفته است اظهار کرد: ما از دو ماه پیش برای تغییر قیمت‌ها اقداماتی انجام داده‌ایم و در صورت موافقت شورای شهر هزینه دفن در قطعه‌های جاری 10 درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: علاوه بر این هزینه حمل و نقل نیز با افزایشی 20 درصدی همراه خواهد بود؛ البته در کنار این موضوع در برخی بخش‌ها مانند قطعه هنرمندان کاهش قیمت داشته‌ایم ضمن اینکه قطعه شهدا و جانبازان نیز رایگان است.

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: این در حالی است که هزینه دفن در برخی آرامستان‌های خارج از حوزه شهرداری بسیار بیشتر بوده و ما شاهد وجود قبرهایی به قیمت سه میلیارد ریال نیز هستیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 979615
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.