به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز یکشنبه در آیین افتتاح ساختمان شورای حل اختلاف شهرستان فردیس، افزود: درسال گذشته تعداد 250 هزار پرونده تفکیک و پالایش و تعداد 201 هزار فقره پرونده فرم نویسی و 199 هزار پرونده دیگر ثبت الکترونیک شده است.
وی افزود: استان البرز دارای ۹۸ شعبه حل اختلاف است که از این تعداد 92 شعبه شهری و 6 شعبه روستایی هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه 86 درصد شعبه های استان البرز با برنامه عمل می کنند، تاکید کرد: با توجه به این مهم حدود ۹۷ درصد پرونده های وارده به شعبه های استان از طریق سیستم، ثبت و اقدام می شوند و طبق اقدامات انجام شده در سال گذشته شهرهای محمدشهر، مشکین دشت، آسارا، نظرآباد و چهارباغ به سیستم CMS متصل شده اند.
فاضلیان با بیان اینکه میانگین پرونده های وارده در طول سال گذشته یک هزار و ۹۶ فقره بوده است، گفت: میانگین این آمار در 95، یک هزار و 30 فقره بوده است که خبر از افزایش پرونده های وارده در استان البرز می دهد که این استان را در رتبه دوم کشوری قرار داده است.
وی با بیان اینکه میزان پرونده های مختومه در استان البرز طی سال گذشته 97 هزار و 135 فقره بوده و تعداد پرونده های وارده نیز 98هزار و 934 فقره بوده است، تصریح کرد: همچنین حدود 7 درصد آراء صادر شده در سال گذشته مورد اعتراض قرار گرفته است و این نشان می دهد که 93 درصد از آراء صادر شده قابل قبول و بدون اعتراض اجرا شده است.
وی در ادامه افزود: همچنین تعداد 255 فقره از آراء صادر شده مورد اعتراض واقع شده که با اعتراض های وارده اجرا شده است و استان را در میانگین کشوری در رتبه یازدهم قرار داده است.
فاضلیان گفت: میانگین رسیدگی هر قاضی در شورای حل اختلاف در سال گذشته هزار و 540 پرونده است که در مقایسه با میانگین کشوری استان البرز را در رتبه دوم کشوری قرار داده است.
وی با بیان اینکه 26 درصد پرونده های قابل صلح و سازش در شهرستان فردیس در سال گذشته به مصالحه ختم شده است، گفت: این آمار از ابتدای سال جاری تا کنون به 28 درصد رسیده است و این مهم نشان می دهد که برخی شهرستان ها اقدامات بیشتری در خصوص صلح و سازش انجام می دهد و برخی شهرستان ها خصوصا شهرستان کرج که مرکز استان است، باید به این موضوع بیشتر رسیدگی کند.
وی با اشاره به جداسازی استان البرز از تهران، گفت: با توجه به جداسازی این استان ها در سال 94، دادگستری با چالش های ویژه ای مواجه بود و بر اساس شاخص های برنامه سوم توسعه قضایی این استان با کمبود 65 هزار متر مکعبی فضای اداری مواجه بود.
به گفته فاضلیان، دادگستری استان البرز، توانسته است بخشی از کمبود فضای 65 هزار متر مربعی راه ایجاد کند و 34 هزار متر مربع نیز به بازسازی احتیاج دارد.
وی افزود: در سال 94 و با آن شاخص های جمعیتی استان البرز به 65 هزار متر مربع فضای اداری احتیاج داشت و حالا با توجه به این تراکم جمعیتی شاید به بیشتر از 100 هزار متر مربع فضای اداری قضایی احتیاج داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان البرز از سفر رئیس قوه قضاییه به استان البرز خبر داد و تاکید کرد: سفر رئیس قوه قضاییه به استان البرز می توانیم شاهد گام بزرگی در حوزه زیرساخت سازی و تحولی در اعتبارات استان باشیم.
وی با بیان اینکه در حوزه شوراهای حل اختلاف وضعیت استان البرز، وضعیت خوبی ندارد، خاطرنشان کرد: استان البرز تا سال 94 جزء استان تهران محسوب می شد و این مهم باعث شده که حتی پروژه ای 100 متری در این سال ها به استان البرز اختصاص داده نشود.
رئیس کل دادگستری البرز با بیان اینکه حدوده 80 درصد ساختمان های قضایی استان البرز امانی و یا استیجاری هستند، گفت: این مهم نیز موجب بروز مشکلاتی از جمله مناسب نبودن ساختمان مربوطه برای اقدامات اداری و خدمات رسانی است.
وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف استان البرز به هنگام تحویل به این استان حدود 70 درصد پیشرفت کاری داشت، اظهار کرد: این پروژه به 900 میلیون تومان اعتبار احتیاج داشت تا به بهره برداری برسد اما دادگستری دارای بودجه 300 میلیون تومانی بود به همین منظور مجبور به انجام این پروژه به هر کیفیتی شدیم.
وی با بیان اینکه طبق پیگیری های انجام شده، توانستیم از محل اعتبارات رئیس قوه قضاییه اعتباراتی برای مجتمع قضایی محمدشهر و شورای حل اختلاف فردیس دریافت کنیم.
فاضلیان گفت: شورای حل اختلاف فردیس بنا بود که در 500 متر مربع ساخته شود اما با توجه به تراکم جمعیتی این شهرستان، ساختمان شورای حل اختلاف فردیس در 600 متر مکعب ساخته شد.
فاضلیان خاطرنشان کرد: درصدد هستیم که ساختمان شورای حل اختلاف گرمدره را با حدود 2 میلیارد تومان اعتبار احداث کنیم مجتمع قضایی محمدشهر نیز در حال تکمیل است.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.