رحیم بنامولایی روز چهارشنبه در هشتمین نشست کار گروه ‌ آی تی استان که به منظور بررسی وضعیت ارتباط دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی و نیز معرفی سه استارت آپ حوزه ICT برگزار شد، به تشریح برنامه های اتاق بازرگانی برای پویایی فعالیت استارتاپ ها پرداخت.
وی گفت: به دنبال این موضوع هستیم که در نمایشگاه توانمندی های صنعتی استان البرز که آبانماه امسال در اتاق ایران برگزار خواهد شد، تشکل ها، انجمن ها و استارتاپ ها حضور فعال و پررنگ داشته باشند.
وی ساماندهی استارتاپ ها را از اولویت های اتاق بازرگانی عنوان کرد و افزود: سعی ما بر این است در نمایشگاه اشاره شده بستر مناسبی برای ساماندهی استارتاپ ها مهیا شود.
رییس پارلمان بخش خصوصی در ادامه همراهی ، همدلی و هماهنگی میان سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی استان را شایان توجه دانست و اظهار امیدواری کرد در سایه این هماهنگی موانع و مشکلات بخش تولید و صادرات برطرف شود.
رحیم بنامولایی ایجاد و ساماندهی نمایشگاه دایمی توانمندیی های تولیدی و صنعتی و راه اندازی سایت تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی استان را گامی مهم در مسیر توسعه و حرکتی نو در جهت کنار گذاشتن تدریجی فعالیت های سنتی و بهره گیری از تکنولوژی عنوان کرد.
وی با اشاره به تشکیل نشستهای هفتگی با حضور تشکل ها در اتاق بازرگانی البرز گفت: تصمیم گرفته ایم از این پس یک سری از استارتاپ ها را به تناسب در جلسات تشکل ها دعوت کنیم تا معرف فعالیت هایشان بشوند و دراین زمینه اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.
وی همچنین همکاری مشترک اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری استان را حرکتی مناسب در فرهنگ سازی تولید بدون کارخانه عنوان کرد و افزود: اهم تلاش ما بر این است تا شرکت های دانش بنیان با حضور هرچه فعال در بخش صنعت در ظرفیت سازی تولید محصولات مرغوب و مشتری پسند مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به ضعف های قانونی در مسیر کسب و کارها گفت: اتاق بازرگانی با تشکیل اتاق های فکر همچون پلی میان بخش خصوصی و نمایندگان مجلس عمل می کند و راهکارهای ارایه شده در این جلسات را به نمایندگان استان ارایه میدهد تا نسبت به روفع موانع قانونی اقدام شود.
بنامولایی افزود: نظر به اینکه در رابطه با کسب و کارهای نوین قوانین جدید نداریم ، لذا می توانیم در اتاق های فکر راهکارهای لازم دراین زمینه را تهیه و در اختیار نماینده مردم کرج در مجلس که ریاست کمیسیون صنعت مجلس را بر عهده دارد ارایه دهیم تا پس از بررسی برای رفع مونع اقدام شود.
در ادامه این نشست غلامرضا حمیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز نیز در سخنانی به مصوبه هیات دولت در خصوص 12 پروژه مهم و دارای اولویت دولت الکترونیک اشاره کرد.
غلامرضا حمیدی گفت: دراین راستا ارتباط بین دستگاههای اجرایی استان و واحدهای تولیدی از اهمیت به سزایی برخوردار است و باید با تشکیل کارگروه به سرعت اجرایی شود.
در این نشست استارتاپ 'استودیو' در حوزه نوآوری و مدیریت منابع استانی، استارت آپ 'یابان' به عنوان مرجع صنعت ساختمان وحامی کالا های تولید داخل کشور و نیز استارت آپ ' بی واسطه' که بر اساس اعلام نیاز مشتریان بجای جستجو در نیازمندی ها طرح ریزی شده معرفی شدند
7411/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.