به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، افزود: امسال روز قدس از ویژگی های بسیاری نسبت به سال های قبل برخوردار بوده که این ویژگی ها منجر شده تا رژیم غاصب اسراییل به مرحله اضمحلال و نابودی برسد.
وی اضافه کرد: از ویژگی های امسال می توان گفت که مردم مظلوم فلسطین انتفاضه جدیدی را برای بازگشت به سرزمین های خود آغاز کرده اند و روحیه ضدصهیونیستی قوی تر از قبل ایجاد شده ولو اینکه این حرکت توسط جنایتکاران آدم کش و کودک کش به خاک وخون کشیده شد، اما حرکت جدید مردم فلسطین نوید بخش آزادی است، و این حرکت با گذشته تفاوت دارد.
حسینی همدانی با بیان اینکه در حرکت جدید مردم فلسطین روش کار تغییر کرده، اظهار داشت: امید است تا این انتفاضه و حرکت جدید هر چه سریعتر به پیروزی مردم مظلوم فلسطین نزدیک شود.
وی ادامه داد: در این میان اسرائیل غاصب که به شدت به دنبال پیش بردن اهداف شوم خود بود اکنون تضعیف شده است؛ اسراییل و متحدانش برای دستیابی به اهداف خود علاوه بر ایجاد شکاف در بین مسلمانان و جهان اسلام، داعش را ایجاد کردند تا از اسلام یک چهره ترسناک ایجاد کنند، به واقع داعش منافع استکبار را پیش می برد.
امام جمعه کرج افزود: با رهبری حکیمانه و عالمانه مقام معظم رهبری و دلاوری سربازان اسلام، داعش که آمریکا و اسراییل در پشت آن پنهان شده بودند، از بین رفت، نکته سومی که موجب تمایز امسال از سال های دیگر در خصوص فلسطین شده حرکت راهبردی مردم برای مقابله با اسراییل است که توان را از این رژیم غاصب گرفته، اسراییل غاصب تلاش کرده تا این حرکت های غیر نظامی مردم را با گلوله نابود کند اما تاکنون موفق نبوده و مغلوب این جریان اسراییل و متحدانش بوده اند.
حسینی همدانی گفت: اشغالگران و متحدانش تلاش می کردند تا با انتقال پایتخت اسراییل غاصب به قدس شریف یک وحدت جهانی را برای خود ایجاد کنند، اما به جز آمریکا و 2 کشور دیگر تا به امروز حتی کشورهای اروپایی حاضر به انتقال سفارت های خود به قدس شریف نشده اند و این به معنای شکست توطئه و برنامه های جهان استکبار است.
وی ادامه داد: اگر چه عده ای از سران خود فروخته کشورهای منطقه در این شرایط به دنبال عادی سازی روابط خود با رژیم اسراییل غاصب هستند، اما این توطئه نیز در حال شکست است و با اتحاد مردم کشورهای مسلمان و غیر مسلمان رژیم صهیونیستی به شدت رو به اضمحلال است.
نماینده ولی فقیه در البرز افزود: آزادسازی فلسطین یکی از آرمان های انقلاب اسلامی است که امام راحل(ره) آن را تعلیم دادند و به همه مسلمانان و انسان های آزاده دنیا یاد دادند که مبارزه با اسراییل و هر کشوری که بر علیه کشورهای اسلامی حرکت می کند از آرمان های ما است.
حسینی همدانی گفت: با موجودیت اسراییل مخالفیم چون غاصب و جعلی است و نیت آنها از ابتدا نابودی اسلام بوده است، اسلام ستیزی و اسلام هراسی از اساسی ترین اهداف صهیونیست بوده و خواهد بود. اسراییل غاصب با کمک هم پیمانانش به دنبال تشکیل سرزمینی از نیل تا فرات است، اما باید بداند در این میان چیز خاصی جز گورستان نصیبشان نخواهد شد.
وی ادامه داد: به زودی خبرگزاری های دنیا اعلام خواهند کرد که قدس شریف میعادگاه عروج پیامبر اکرم اسلام(ص) و اولین قبله مسلمانان دنیا از دست اشغال گران آزاد شده است.
امام جمعه کرج در ادامه با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: مردم با شرکت گسترده در این راهپیمایی به ندای رهبری پاسخ دادند، 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و تمامی نسل ها با همان انگیزه های اول انقلاب و حتی قوی تر در تمامی عرصه های حساس کشور حضور داشته اند.
حسینی همدانی افزود: حضور مردم ایران و تمامی کشورهای دنیا در راهپیمایی روز قدس این پیام را داشت که سیاست های اسراییل به آرمان های مسلمانان ضربه می رند و نابودی اسراییل نزدیک است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره و خاطر نشان کرد: رهبری در این مراسم سیاست های خصمانه دشمنان را به خوبی تبیین کردند و فرمان ایشان در خصوص بدعهدی استکبار در موضوع برجام برای فعالیت هسته ای موجب شد تا بار دیگر روحیه غرور مردم باز گردد.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.