به گزارش ایرنا، به دنبال انتشار خبری مبنی بر دریافت شهریه 11 میلیون تومانی از اولیا دانش آموزان در یکی از مدارس غیردولتی کرج، مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره اظهار داشت: تا کنون شکایتی از اولیای دانش آموزان مبنی بر اخذ شهریه 11 میلیون تومانی در مدارس غیرانتفاعی استان از جمله کرج به این اداره کل ارائه نشده است.
خسرو ساکی افزود: اولیای دانش آموزانی که نسبت به عملکرد مالی، آموزشی، تربیتی، پرورشی، تکریم ارباب رجوع و دیگر موارد در مدارس غیردولتی استان شکایتی دارند می توانند به اداره شکایت و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش وپرورش و یا اداره مشارکت مدارس غیرانتفاعی مراجعه کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: شهریه مدارس غیردولتی برای ثیت نام سال جدید تحصیلی نظارت ویژه می شود.
علی‌اکبر مختاری افزود: همه ساله درآستانه آغاز ثبت نام مدارس غیرانتفاعی تیم های مشترک تعزیرات حکومتی، آموزش و پرورش و سازمان صنعت، معدن وتجارت استان البرز شهریه مدارس غیرانتفاعی را رصد می کنند.
وی اضافه کرد: درطرح های نظارتی مدارسی که درمناطقی مثل مهرشهر، عظیمیه و رجایی شهر که دارای مدارس بیشتری هستند، نظارت شده و با متخلفات برخوردشده است.
وی خاطرنشان کرد: ظاهرا چند روز گذشته در مدرسه ای در منطقه مهرشهر اقدام به دریافت مبلغ 110میلیون ریال بابت ثبت نام از اولیا شده که موضوع در دست بررسی ویژه کارشناسان تعزیرات حکومتی استان البرزاست.
مختاری افزود: همچنین سه مدرسه دیگر نیز دراین زمینه معرفی شده اند که کار تحقیقات آن نیز آغازشده است. اولیا دانش آموزان پیش از ثبت نام حتما درخصوص نرخ مصوب آموزش وپرورش اطلاعات کافی کسب کنند تا مبالغ بالا به آن ها تحمیل نشود.
مختاری همچنین گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف دراین زمینه موضوع را در سامانه 300000135 اطلاع دهند تا دراولین فرصت پیگیری شود.
2098/ 1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.