خسرو ساکی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: کتاب های در مسیر پیشرفت فناوری سلول های بنیادین (1) ، نانو دریچه ای رو به دنیای جدید ، سلول های بنیادین به زبان ساده و ماهنامه علمی تمایز توسط دانش آموزان پژوهش سرای آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج منتشر شده است.
وی اظهار کرد: دراین کتاب ها و نشریه علمی دانش آموزی مطالب علمی تخصصی به زبان ساده برای آشنایی و گرایش دانش آموزان در بخش سلول های بنیادین به رشته تحریر در آمده است.
وی با اشاره به اینکه پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا، پژوهش سرای علوم نوین استان البرز محسوب می شود، خاطر نشان شد: با حمایت معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری و استانداری البرز، نخستین آزمایشگاه دانش آموزی علوم و فناوری سلول های بنیادی در این پژوهش سرا راه اندازی شد.
وی بیان کرد: از سال 92 تا کنون دانش آموزان این استان موفق به کسب 57 مدال طلا، برنز و نقره در المپیادهای کشوری و برون مرزی شدند .
مدیرکل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: در سایر رشته ها ی علمی نیز در سال تحصیلی 95 حائز 13 رتبه کشوری شدند.
ساکی گفت: 237 نفر نیز در المپیاد علمی سال تحصیلی 96-95 در مرحله اول کشوری پذیرفته شدند که تعداد زیادی از آنان در بخش سلول های بنیادین است.
وی تاکید کرد: 16 نفر از دانش آموزان البرز در حال گذراندن دوره های تخصصی برای موفقیت در مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزی هستند.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.