به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در آیین افتتاح نخستین آزمایشگاه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که عصر امروز در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش مسئولیت فراهم نمودن زمینه‌های رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را در زمینه‌های 6گانه تعلیم و تربیت برعهده دارد.

وی با بیان اینکه این اداره کل در راستای تعلیم و تربیت علمی و فناورانه و برای تنوع بخشی به محیط های یادگیری اقدام به توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی  و برگزاری جشنواره ها و مسابقات علمی برای پویایی علمی دانش آموزان کرده است، افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 8 پژوهش سرای دانش آموزی در سطح استان البرز راه اندازی شده است.

ساکی با اشاره به اینکه در زمینه ساماندهی فعالیت‌های علمی دانش آموزان، معاونت آموزش متوسطه وزارتخانه اقدام به قطب بندی علمی کشور نموده است، بیان کرد: بر اساس بررسی‌های میدانی ظرفیت های علمی آموزش و پرورش استان را متناسب با تشکیل چند قطب علمی ازجمله قطب علمی سلول های بنیادین و پزشکی بازشناختی تشخیص داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه استان البرز و پژوهش سرای ملاصدرا به عنوان قطب کشوری و دبیرخانه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازشناختی معرفی شده است، تصریح کرد: در جهت عملیاتی نمودن برنامه هایی که برای این پژوهش سرا تعریف شده است، موافقت نامه ای برای تخصیص 2 میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه و سکوبندی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه اولین آزمایشگاه سلول‌های بنیادی دانش آموزی در سطح کشور است، عنوان کرد: استان البرز مهد دانش آموزان مستعدی است که از سال 92 تا کنون 57 مدال طلا، نقره و برنز در المپیادهای علمی به دست آورده اند.

ساکی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته 13مدال علمی توسط دانش آموزان البرزی به دست آمد و 237 نفر از دانش آموزان البرزی در مرحله اول المپیادهای علمی پذیرفته شده اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605945
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.