رحیم بنا مولایی روز شنبه در نشست تعامل صنعت و دانشگاه استان البرز مراجعه عوامل دستگاه های اجرایی به واسطه ها برای تامین نیازهای ادارات را غیرمنطقی دانست وگفت: اینگونه خریدها با بحث حمایت از کالای ایرانی همخوانی ندارد.
وی تصریح کرد: عاملان زنجیره مدیریت تامین کالا و خدمات ادارات که افرادی متعهد و مومن بوده و از صرفه جویی در هزینه ها استقبال می کنند، باید به جای مراجعه به واسطه ها، نیاز وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی را مستقیم از تولیدکنندگان خریداری کنند.
رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: در این صورت هم اجناس مرغوب و تضمین شده می خرند و هم با خرید کالا با قیمت های پایین تر در هزینه های دولتی صرفه جویی خواهد شد، ضمن آنکه با این کار فرهنگ حمایت از کالای ایرانی نیز تقویت می شود.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز همچنین بازدید مدیران ارشد و میانی وزارتخانه ها و ادارات تابعه از نمایشگاه های محصولات بخش تولید و صنعت کشور را گامی به سوی تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی دانست.
بنامولایی همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی کشور و استان دعوت کرد که در پوشش گروه های هماهنگ از نمایشگاه دایمی توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدماتی اتاق بازرگانی البرز بازدید کنند تا باورها در بحث کیفیت بالای محصولات استان البرز بیش از پیش تقویت شود.
وی این نمایشگاه را الگویی برای ایجاد نمایشگاه ها مشابه در سایر اتاق های بازرگانی کشور عنوان کرد و گفت: برنامه بازدید سفرای کشورهای مختلف از این نمایشگاه را در دستور کار قرار داده ایم.
**تامین نیروی ماهر بخش صنعت همکاری دانشگاه ها را می طلبد
بنامولایی در ادامه به نیاز مبرم بخش صنعت به نیروی ماهر و متخصص اشاره کرد و افزود: از مراکز دانشگاهی انتظار داریم با تربیت دانشجو در رشته های مرتبط با بخش صنعت، در بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی، جامعه را یاری دهند.
وی همچنین به برنامه بازدید دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران شرکت های دانش بنیان استان از نمایشگاه دایمی توانمندی های تولیدی و صنعتی استان خبر داد و گفت: این بازدیدها از ابتدای ماه جاری با هدف تقویت ایده ها و شکو فایی استعدادها در بحث تولید و صنعت آغاز شده و تداوم خواهد یافت.
7411/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.