معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز روز یکشنبه در حاشیه برگزاری آیین تجلیل از معلمان نمونه استان که در سالن امام علی (ع) برگزارشد، افزود: در مرحله اول انتخاب معلم نمونه در استان البرز یکهزار و 271 معلم طبق شاخص های در نظر گرفته شده برای تجلیل درهفته معلم انتخاب شدند.
وی اظهار داشت: انتخاب این معلمان طبق شاخص هایی مانند فرهنگ ایثار ، ارزش های معنوی و تلاش های علمی تعیین شده است
وی بیان داشت: معلم مصدوم زهرا امام قلی از شهرستان نظرآباد که در حادثه راهیان نور دانش آموزی سال گذشته دچار حادثه شدند به عنوان معلم نمونه کشوری و معلم شهید سکینه بیات معلم نمونه استانی شناخته شد.
رحمانیان در ادامه به شاخص های انتخابی معلم برتر پرداخت و یاد آور شد: کسب رتبه های کشوری، ملی و استانی در جشنواره های علمی و الگوهای برتر تدریس، حافظان قرآن کریم، داوران و قاریان قرآن کریم، خدمت در روستا، خیرین مدرسه ساز فرهنگی و کسب رتبه های برتر پژوهشی و تحقیقی با ملاک های کشوری ، استانی ، منطقه ای و مدرسه ای از جمله شاخص های انتخاب معلم برتر در سال تحصیلی 97-96 است.
وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی معلم شاخص در استان و در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تشکیل شده است، افزود: از 4 ماه پیش ستاد استانی هفته نکوهداشت مقام معلم در معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز تشکیل و آغاز بکار کرد.
وی تصریح کرد: پس از ارسال بخشنامه وزارتخانه ای ، بلافاصله در البرز بومی سازی و فرآیند انتخاب معلم برتر در سال تحصیلی 97-96 با شاخص های مختلف به نواحی و مناطق استان ارسال شد.
وی اضافه کرد: پس از ارزیابی مدارک ارسالی معلمان در سطح مدارس استان البرز، 928 نفر امتیاز بالا در شاخص های معلم برتر را در سطح مدارس و 318 نفر منطقه ای به خود اختصاص دادند.
وی یادآور شد: 26 معلم البرزی نیز شاخص های لازم را برای برتر شناخته شدن در سطح استان و کشور به دست آوردند.
وی با اشاره به ارتقاء منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه ای منابع انسانی در جامعه،تاکید کرد: باید با ایجاد ساز و کار لازم برای تقویت جایگاه و منزلت فرهنگ اجتماعی معلمان در جامعه گام هایی برداشته شود.
لازم به ذکر است، سال گذشته فریبا فلاح زیارانی از معلمان تربیت بدنی شهرستان نظرآباد استان البرز موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد.
در این آیین که معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ،استاندار البرز ، فرماندار ویژه کرج ، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران کل برخی از دستگاه های اجرایی حضور داشتند با اهدا لوح و هدیه از معلمان نمونه کشوری و استانی تجلیل شد.
مسئولیت آموزش 460 دانش آموز استان البرز را 25 هزار معلم بر عهده دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.