به گزارش ایرنا مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در این آیین گفت: معیشت، مسکن و درمان اولویت مهم این وزارتخانه برای فرهنگیان و معلمان است.
گودرز کریمی فر بیان کرد: با توجه به تقویت و توسعه مراکز درمانی فرهنگیان در نقاط مختلف کشور، تاکنون در 10 کلان شهر کشور مرکز اسکان بیماران راه اندازی شده و در 2 شهر دیگر نیز در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه تمام تلاش این وزارتخانه رفع مسایل و مشکلات رفاهی و درمانی معلمان است افزود: 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره سه ساله با سود 12 درصد از 50 تا 200 میلیون ریال به فرهنگیان پرداخت می شود.
کریمی فر ادامه داد: وام خرید مسکن نیز به فرهنگیان فاقد مسکن در مراکز استان ها به میزان تسهیلات 500 میلیون ریال با سود 12 درصد و بازپرداخت 10 تا 12 ساله در هفته های آینده پرداخت خواهد شد.
وی گفت: مبلغ وام برای خرید مسکن در شهرهای بالای 200 هزار تن جمعیت 400 میلیون ریال و برای شهرهای زیر 200 هزار تن جمعیت 300 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز ورود به بخش های مختلف خدماتی، رفاهی، درمانی و اسکان را به منظور رفاه حال فرهنگیان عنوان کرد و گفت: در این راستا آموزش و پرورش از ظرفیت خوبی که دارد در راستای توسعه مراکز درمانی گام برداشته است.
مصطفی خزاعی درمانگاه فرهنگیان ملایر را مرکزی بسیار خوب و مجهز برای ارائه خدمات به معلمان دانست و افزود: در این مرکز روزانه به 800 تا یک هزار بیمار خدمات ارائه می شود.
وی با بیان اینکه در جذب نیرو برای مراکز درمانی فرهنگیان استان با مشکل جدی مواجه هستیم، بیان کرد: پس از سال 93 طبق دستورالعمل جذب هرگونه نیرو بدون هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی ممنوع شد که بر این اساس مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان با مشکل مواجه شده است.
خزاعی ادامه داد: در حال حاضر برای سه مرکز درمانی فرهنگیان همدان، ملایر و تویسرکان تعداد 16 نیرو کم داریم که امیدواریم با مساعدت وزارتخانه این مشکل رفع شود.
وی همچنین در خصوص ایجاد مرکز رفاهی و فرهنگی فرهنگیان ملایر نیز گفت: خیران این شهرستان برای ساخت این مرکز اعلام آمادگی کرده اند که باید از سوی وزارتخانه نیز مساعدت و همراهی برای ساخت این مرکز صورت گیرد.
مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز به فعالیت مراکزی همچون خانه معلم، درمانگاه فرهنگیان و فروشگاه فرهنگیان در این شهر اشاره و اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات رفاهی به معلمان طبقه سوم درمانگاه فرهنگیان ملایر با بخش های جدید پزشکی تجهیز و راه اندازی شد.
کاوه برخورداری گفت: این کلینیک با بخش های جدید جراحی عمومی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، درمان سرپایی بیماران و پزشک تخصصی با اعتبار 10 میلیارد ریال احداث و فعالیت خود را از امروز آغاز کرد.
وی افزود: ایجاد مرکز رفاهی شماره 2 فرهنگیان ملایر نیز در دستور کار است که در صورت تامین اعتبار با هدف خدمات دهی بهتر به معلمان بزودی ساخت آن آغاز خواهد شد.
کلینیک تخصصی درمانگاه فرهنگیان ملایر روز یکشنبه با 10 میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.