آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: اگر این توطئه ها خنثی نمی شد، حمام خون در کشور به راه می افتاد و معلوم نبود کشور روی پای خود بایستد.
وی با بیان اینکه سربازان گمنام همچنین در کشف و دفع باندهای فساد اقتصادی نقشی بی بدیل ایفا کرده اند از نقش عظیم و حیاتی نیروهای اطلاعاتی در ایجاد امنیت و آرامش در کشور تجلیل کرد.
او همچنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت و همدلی در جامعه اظهار کرد: در اوضاع حساس منطقه ایجاد هرگونه تنش و اختلاف مذهبی، قومی و سیاسی در داخل کشور از طرف هرکس باشد، خیانت و ظلم به کشور، ملت، نظام و انقلاب است.
خطیب جمعه اردبیل همچنین با اشاره به روز معلم و روز کارگر گفت: نیروی انسانی، علم و فناوری، ابزار آلات و بعد سخت افزاری و مدیریت و اطلاعات ارکان توسعه پایدار هستند و معلم و کارگر 2 رکن اساسی از این چهار رکن هستند.
آیت الله عاملی افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند 'امروز شما در این کشور ملاحظه کنید، هر کس از کسانی که به جایی رسیده‌اند و توانسته‌اند کار بزرگی بکنند و خدمت بزرگی انجام دهند - این بزرگان، این سرداران، این شهدا، این علما، این برجستگان و فرزانگان و مسؤولان عالیرتبه، تا برسید به شخص امام بزرگوار راحل - همه رهین منت معلمند'
امام جمعه اردبیل بیان کرد: با مداحی و لفاظی، حق این عزیزان ادا نمی شود، در خصوص کارگران لازم است معیشت مناسب با تورم تامین و مخصوصا از ضایع شدن حقوق و تعدی و جفا بعضی از کارفرمایان به کارگران جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: در خصوص عزیزان معلم نیز علاوه بر لزوم پرداخت معوقات، قانون هماهنگی دریافت کارکنان دولت، باید اجرا و از تبعیض بین وزارت آموزش و پرورش با سایر وزارتخانه ها به جد خودداری گردد.
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به خسارت بیش از 80 درصدی سرما به باغ های استان اردبیل در شهرستان های خلخال، کوثر و مشکین شهر اظهارکرد: از مسئولان استان می خواهم با سهولت تمام و بدون اذیت و آزار، خسارت وارده را از صندوق بیمه و در صورت نداشتن بیمه از بودجه ستاد بحران استان، پرداخت نمایند.
وی از استاندار اردبیل خواست که شخصا به این پرداخت نظارت داشته باشه و باغداران و خانواده آنها را از نگرانی بیرون بیاورند.
آیت الله عاملی همچنین از وزیر جهاد کشاورزی به خاطر اعزام معاون خود بر ای بررسی میزان خسارت وارده به باغ های استان و بررسی مشکلات تقدیر کرد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.