استاندار البرز با اشاره به ضرورت اختصاص زمین مناسب برای ایجاد شهرک دانش بنیان گفت: با راه اندازی شهرک های دانش بنیان بستر اشتغال برای فارغ التحصیلان فراهم می شود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه البرز نوپا نیازمند توجه ملی برای ارتقا زیرساخت های خود است افزود: اکنون بسیاری از ادارات و دستگاه های استان اجاره نشین هستند و مکان مناسبی برای استقرار ندارند.

وی ادامه داد: البرز دارای ظرفیت های بزرگی در بخش تجارت است که این امر با ایجاد و راه اندازی پایانه صادراتی تسهیل و تسریع می شود از این رو انتظار می رود که وزارت راه و شهرسازی در این روند همراهی لازم را داشته باشد.

نجفی با بیان اینکه اکنون زمین مناسب برای ایجاد نمایشگاه دائمی استان اختصاص پیدا کرده، گفت: توانمندی های البرز در حوزه های مختلف نیازمند فضایی برای معرفی و نمایش است که این امر با ایجاد سایت نمایشگاهی دائمی استان بهتر و بیشتر تحقق پیدا می کند.

وی افزود: البرز بعنوان قطب علم و فناوری کشور شناخته شده بنابراین ضرورت دارد بستری برای ایجاد شهرک دانش بنیان مهیا شود.

استاندار البرز اضافه کرد: شهرک های دانش بنیان زمینه اشتغال قشر تحصیل کرده و فرهیخته استان و کشور را فراهم می کند.

وی گفت: رویکرد وزارت کشور مبنی برای گسترش فضاهای عمومی برای بهره برداری مردم، بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است و این امر اکنون در بخش سلامت استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

نجفی افزود: اکنون علی رغم اقدامات قابل توجهی که در دولت تدبیر و امید برای افزایش سرانه های بهداشت و درمان البرز صورت گرفته همچنان از میانگین کشوری فاصله بسیاری داریم از این رو درصدد تقویت این بخش با اختصاص فضای مناسب از سوی وزارت راه و شهرسازی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این رابطه هستیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این دیدار با بیان اینکه رویکرد وزارت راه و شهرسازی توسعه و افزایش فضاهای عمومی اعم از فرهنگی، ورزشی، درمانی و مواردی از این دست است گفت: البرز دارای موقعیت ویژه ای است و بدلیل ضعف در زیرساخت ها باید مورد توجه قرار گیرد.

حمیدرضا عظیمیان با اشاره به بازدیدی که از پروژه های حوزه راه و شهرسازی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به روند مطلوبی که در تکمیل پروژه های این بخش وجود دارد، به طور قطع همراهی لازم صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.