به گزارش ایرنا محمد سعید ایزدی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از بافت تاریخی محله سردشت و شهر تاریخی تون شهرستان فردوس افزود: یکی از اولویت‌هایی که از گذشته نیز در وزارت راه و شهرسازی مطرح بوده تاکید بر اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری است که هدف از اجرای آن ارتقای کیفیت زندگی در شهرهاست.
وی ادامه داد: بازآفرینی پایدار شهری جز با همراهی و همدلی دستگاه‌های اجرایی محقق نمی‌شود و برای تحقق این امر باید همه دستگاه‌ها و نهادها دخیل باشند.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی یک استان بی‌نظیر و نمونه کاملی از معماری و هنر ایرانی در مقیاس‌های کوچک و بزرگ خودش است و نیز شهرهای کوچکی نظیر خوسف و دیهوک و هم شهرهای بزرگتری همچون بیرجند، فردوس و طبس واقعا بی‌نظیر هستند.
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خشکسالی منابع آبی، فشارها، محدودیت‌ها و اتفاقات صحنه‌های ملی و بین‌المللی همه آنها نیاز ما را به همدلی بیشتر کرده تا بتوانیم با کمک هم طرح‌های بزرگی را برای کشور رقم بزنیم.
ایزدی به طبیعت بی‌نظیر و ثروت طبیعی بی‌بدیل خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: ما قدر شهرها، بناها و معماری زیبای شهری را ندانسته‌ایم و به همین دلیل بسیاری از این زیبایی‌ها از بین رفته است.
وی گفت: اینکه امروز مخاطرات طبیعی نظیر سیل و زلزله بیشتر شده به دلیل رفتار غیر اصولی ما با شهرهاست و اگر امروز پدیده‌ای به نام فرونشست زمین رخ می‌دهد به سبب برداشت بی‌رویه ما از آب‌های زیرزمینی است.
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: کیفیت زندگی در شهرها بر اساس سه محور امنیت، ایمنی و هویت مورد سنجش قرار می‌گیرد ولی در نظام برنامه‌ریزی شهری ما چهار دهه است که برنامه‌ریزی‌ها بصورت کمی است و اکنون قصد داریم تا در نظام برنامه‌ریزی شهری تحول ایجاد کنیم.
شهردار فردوس هم در این بازدید از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری فردوس و وزارت راه و شهرسازی « شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران» خبر داد.
حمید حلاج مقدم افزود: این تفاهم نامه به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری مشترک در زمینه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت یکپارچه و با هدف پیشبرد اهداف بازآفرینی، بهسازی و نوسازی بافت‌ها و محلات ناکارآمد شهری و حفظ و تقویت هویت فرهنگی، تاریخی و اجتماعی با رویکرد محله محوری منعقد شد.
وی تصریح کرد: تملک زمین برای احداث خانه فرهنگ محله، تملک زمین برای احداث سالن ورزشی چندمنظوره، کف‌سازی و ایمن‌سازی، احداث پارک محله، راه‌اندازی پایگاه سلامت محله، اصلاح شبکه فرسوده آب و بازگشایی و تعریض معبر اصلی محله جوادالائمه از جمله تعهدات شهرداری فردوس در این تفاهم نامه است.
وی ادامه داد: در این تفاهم نامه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران نیز متعهد شد که نسبت به تامین اعتبار لازم برای این طرح‌ها و برنامه‌ها اقدام کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان و جمعی از مسئولان فردوس از بافت تاریخی محله سردشت و شهر تاریخی تون این شهرستان بازدید کردند.
9865* 6054
خبرنگار - اعظم جمالی* انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.