سعید حسنی انزابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال با شیوع دوباره بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور در سطح کشور، استان البرز نیز با این بحران مواجه شد که با اقدام به موقع توانستیم این بیماری را کنترل کنیم .
وی اظهار داشت: اکنون 28 واحد مرغداری تخمگذار و 7 واحد مرغداری پولت تخمگذار با ظرفیت جوجه ریزی یک میلیون و 740 هزار قطعه ، 4 واحد فارم مادر با ظرفیت جوجه ریزی 142 هزار قطعه و 25 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 482 هزار قطعه در البرز فعال است.
حسنی انزابی به دیگر اقدامات انجام شده این بخش اشاره کرد و گفت: 1845 مورد بازدید از مرغداری های گوشتی و تخمگذار، 6543 مورد نمونه برداری برای پایش بیماری ها، 370 مورد بازدید و نمونه برداری از کارگاه های پرورش ماهی و 569 مورد بازدید و نمونه برداری از زنبورستان های فعال استان در سال گذشته انجام شد.
وی، 3148 مورد بازدید و مراقبت فعال از مرغداری ها و کارخانه های جوجه کشی، 71 نوبت بازدید و نمونه برداری از مزارع مرغ مادر و 6100 نمونه برداری برای پایش های میکروبی را از دیگر اقدامات برشمرد.

همچنین رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی البرز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به وجود آزمایشگاه مرکزی و تعداد 7 آزمایشگاه بخش خصوصی دامپزشکی دراستان گفت: سال گذشته 241 هزار نمونه آزمایش دام ، طیور، آبزیان و ... در آزمایشگاه های البرز انجام شد .
بهزاد ضیایی افزود: این آزمایش ها مشتمل بر آزمون های سرولوژی دام به میزان 96 هزار و 132 مورد، 99 هزار و 840 مورد سرولوژی طیور و 45 هزار و 124 مورد سایر آزمون ها ی کنترل کیفی فرآورده های خام دامی، انگل شناسی و... بوده است.
وی گفت: به منظور همکاری با سازمان دامپزشکی کشور، 300 مورد آزمون میکروبی بر روی نمونه های ارسالی دارو انجام شد.
وی اضافه کرد: در این مدت بیش از 1130 مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان از جمله مراکز درمانی، تشخیصی، توزیعی وتولیدی دارو، واکسن ومواد بیولوژیک توسط کارشناسان اداره تشخیص و درمان استان و بخش دارو و درمان ادارات شهرستان های تابعه انجام شد.
ضیایی گفت: همچنین در این مدت 87 هزار و 700 مورد مراجعه توسط صاحبان دام های بزرگ و کوچک، طیور زینتی و سایر حیوانات خانگی به مراکز درمانی بخش خصوصی تحت نظارت این اداره کل که اقدام به ارائه خدماتی از جمله بیش از 2750 مورد عملیات جراحی و مامایی، 8700 مورد معالجه دام سبک و سنگین و بیش از یک میلیون و 427 هزار قطعه طیور نموده اند، ثبت و بررسی شده است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.