به گزارش ایرنا، در سال 96 شاهد ثبت رویدادهایی در البرز با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر بودیم که بخشی از آنها با مشارکت مردم و بخشی دیگر نیز با تلاش و وحدت مسئولان به ثمر نشسته است.
از رویدادهای مهم سیاسی البرز درسال 96 انتخابات ریاست جمهوری بود که مردم این استان با مشارکت 79.1 درصدی همراهی هرچه بیشتر خود را برای تحقق بخشی سیاست های دولت تدبیر وامید اعلام کردند.
درکنار عرصه مشارکتی سیاسی، مردم البرز در سال جاری با توجه به افزایش جنگ نرم دشمنان، بیش از سال های گذشته در راهپیمایی های مختلف از جمله روز جهانی قدس، روز نهم دی و یوم الله 22 بهمن شرکت کردند تا به دشمنان نشان دهند که همچنان بصیر و هوشیار همپای سیاست های نظام اسلامی و دولت پیش می روند.

رویداد مهم دیگر البرز پس از انتخابات ریاست جمهوری، دومین سفر رییس جمهوری به استان بود که در جریان آن بسیاری از پروژه های مهم صنعتی و اشتغالزا به بهره برداری رسید.
در جریان سفر 26 آبان ماه 95 رییس جمهوری به استان البرز نیز 995 میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص یافته بود.
رییس جمهوری بار دیگر در 12 بهمن ماه سال جاری دومین سفر خود را به استان البرز انجام داد که در جریان آن نیز بسیاری از پروژه های موثر عمرانی افتتاح شد که این پروژه ها بیش از 10 هزار شغل برای البرزی ها ایجاد کرد.
شخصیت ها و صاحب نظران با اذعان به دستاوردهای سفر رییس جمهوری به البرز، این سفر و مصوبات آن را نشانه اهتمام دولت به استان و باعث تحولات چشمگیر دانستند.
با نامگذاری سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری در استان البرز نیز همانند سال های گذشته برنامه های ویژه ای برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال و با نگاه ویژه به موضوعات اشتغالزایی در پیش گرفته شد.
بر اساس اعلام محمدعلی نجفی استاندار البرز از تعهد حدود 33 هزار شغل این استان درسالجاری با تلاش مجموعه های مختلف به رقم 60 هزار نفر نزدیک شده ایم به طوری که این استان دارای نرخ رشد بیکاری حدود 10 درصد است در حالی که قبل از دولت یازدهم این نرخ بیکاری به حدود 23 درصد رسیده بود.
مقاوم سازی اقتصاد و ایجاد اشتغال از موضوعات مهم کشور است که سال هاست از سوی مقام معظم رهبری بیان شده و رییس جمهوری نیز برآن تاکید دارد از محورهای موضوعی البرز درسال 96 بود.
بالغ بر یکهزار و 780 مصوبه درستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز گذرانده شد و هزار و 60 مصوبه محقق شده و 720 مصوبه در دست اقدام یا مستمر وجود دارد که بیشتر دستگاه های اجرایی استان پروژه‌های اولویت دار ملی (برش استانی) و پروژه های استانی (مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی استان) را در 9 ماهه نخست سال جاری بین 70 تا 100 درصد محقق کرده‌اند.
کارنامه موفق البرز به رویدادهای سیاسی خلاصه نمی شود، بلکه این استان جوان امروز با تلاش های نیروی انتظامی در کشف مواد مخدر تا هفت تن درسالجاری و با دستگیری باندهای قاچاق و توزیع مواد مخدر ضریب امنیت بالایی یافته است.
همچنین سال 96، نیروی انتظامی درکنارطرح های امنیتی، با طرح های آموزشی سبب کاهش ٤٨ درصدی آمار جانباختگان حوادث رانندگی شد.
برگزاری مسابقه ها و جشنواره های فیلم، تئاتر، مسابقه های قرآن نیز از دیگر رویدادهایی قابل توجه در استان البرز در سال 96 بوده است.
درایام الله دهه فجر نیز دراستان البرز از 228 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر دو هزار و 908 میلیارد تومان بهره برداری شد که این تعداد طرح ها از نظر ارزش ریالی بالغ بر 800 میلیارد تومان، معادل 25 درصد نسبت به دهه فجر سال گذشته افزایش یافته بود.
با بهره برداری از طرح های دهه مبارک فجر، برای 9 هزار و 892 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد که از کل حجم پروژه های این دهه 2 هزار و 751 میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است که 17.5 برابر اعتبارات هزینه ای بخش دولتی در این دهه است.
مراکز بزرگ دانشگاهی و موسسه های علمی تحقیقاتی کشوری از جمله پژوهشگاه مواد و انرژی ایران، منطقه اقتصادی پیام، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، موسسه تحقیقات، اصلاح نهال و بذر، بانک ملی ژن گیاهی ایران، معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، مجتمع تحقیقات جهاد دانشگاهی در استان البرز درسال 96از دید مسئولان و مقامات عالی رتبه کشوری از جمله معاون اول رییس جمهوری و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری پنهان نماند و برخی ازمسئولان بارها با بازدید و برگزاری نشست های اقتصادی و علمی در این مراکز حضور یافتند.
تلاش دشمنان نظام و انقلاب با هدف کاهش امید بین مردم در دی ماه سال جاری با هوشیاری مردم و مسئولان به نتیجه ای نرسید، گرچه شاهد تجمعاتی بودیم اما دشمن از دستیابی به هدف خود که ایجاد ناامنی و ناامیدی در کشور بود، ناکام ماند.
به این کارنامه درخشان البرز در حوزه های مختلف با توجه به تاکید دولت تدبیر و امید به موضوع نشاط و امید دربین جوانان، رویدادهای قابل توجهی که برخی در جهت مبارزه با آلودگی هوا بوده را نیز می توان افزود.
تاکنون 98 همایش سه شنبه های بدون خودرو در کرج برگزار و شش هزار و240 نفر در این همایش‌ها شرکت کردند‌‌.
علاوه بر این امسال 136 همایش کوهپیمایی با شرکت 29 هزار و 950 نفر و 45 همایش پیاده روی با شرکت شش هزار و 150 نفر در استان برگزار شد.
همچنین امسال 16 مورد طرح پاکداشت طبیعت نیز در سراسر استان البرز اجرا شد که امید آن می رود با اجرای طرح های ورزشی گام های موثرتری دراین استان برداشته شود.
میزبانی کشوری 70مسابقه ورزشی، افزایش 30 درصدی قهرمانان مدال آور درسطوح مختلف آسیایی، ملی و بین المللی، همراه با برگزاری شش مسابقه ورزشی بین المللی رویدادهای موفقیت آمیز دیگر ورزش درسال 96 درالبرز بوده است، این استان در همین روزهای پایانی سال برای برگزاری مسابقه های آسیایی تکواندو در ابتدای سال 97 آماده می شود.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.