به گزارش ایرنا دانش آموزان ایرانشهری در حالی که عکس رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دست داشتند و بر روی پیراهن هایشان نوشته شده بود 'با ولایت زنده ایم' با حضور در بیت رهبری در ایرانشهر چهلمین سالگرد ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شهر را گرامی داشتند.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در 28 آذر سال 1356 از سوی رژیم ستم شاهی به این شهر تبعید شدند که بر خلاف انتظار سردمداران رژیم پهلوی، معظم له ارتباط تنگاتنگی با مردم و علمای منطقه برقرار کردند.
عبدالحمید خدایاری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان جاری شدن سیل در همان سال به یاری مردم سیل زده ایرانشهری شتافتند که این خود زمینه برقراری ارتباط نزدیک مردم شهر و روستاهای این شهرستان با رهبری را فراهم کرد.
وی بیان کرد: ساختمان و بیت رهبر معظم انقلاب در دوران تبعید ایشان در ایرانشهر به عنوان نخستین موزه قرآن و عترت در جنوب سیستان و بلوچستان همواره میزبان علاقه مندان است.
وی افزود: این بنا در سال 1386 در فهرست آثار ملی ثبت و مرمت آن توسط سازمان میراث فرهنگی انجام شده است.
وی ادامه داد: این ساختمان در زمینی به گستره 431 مترمربع با مصالح بومی، خشت، گل و معماری سنتی در خیابان «ولایت» ایرانشهر ساخته شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: همایش خورشید ولایت سوم دیماه در این شهرستان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب از 28 آذر سال 1356 تا 22 مرداد 1357 به مدت 237 روز در ایرانشهر سکونت داشتند به طوری که این مدت بخشی از تاریخ انقلاب به شمار می رود.
رهبر معظم انقلاب هیچگاه این ارتباط را از یاد نبردند و همواره با بسیاری از مردم این شهرستان ارتباط شان را حفظ کردند و حتی در سفر سال 81 به سیستان و بلوچستان در این مکان حضور یافتند و با شماری از میزبانان و همسایگانشان تجدید دیدار کردند.
به گزارش ایرنا شهرستان ایرانشهر در فاصله 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.