منوچهر غفاری روز یکشنبه در حاشیه آیین درختکاری پارک تندرستی فردیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: توسعه فضای سبز از پروژه های مهم و اولویت دار مدیریت شهری با رویکرد پارک ها در مقیاس محله قرار دارد.
وی با اشاره به وجود دو پارک در مناطق 1 و 2 شهرداری فردیس، گفت: کارکرد این پارک ها در مقیاس شهری است که حفظ و نگهداری آنها مشکل است.
وی افزود: کسانی که از نقاط مختلف از این پارک ها استفاده می کنند علاوه بر افزایش سفرهای درون شهری باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا در سطح شهر فردیس می شوند.
غفاری افزود: بعد از اتمام برگزاری مناقصه که مقدمات آن فراهم شده است، در سال آینده پروژه های عمرانی شهرداری فردیس از جمله جاده کشتارگاه و بلوار شمال مپنا آغاز می شود.
شهردار فردیس گفت: در 10 نقطه از شهر ایجاد 10 سرای محله در دستور کار شهرداری فردیس قرار دارد که در سال 97 بعداز اختصاص بودجه عملیات این پروژه ها آغاز می شود.
وی ادامه داد: شهرهای همجوار متاثر از ترافیک و رفت و امدهای شهری در حوزه های همدیگر هستند که شهرداری فردیس به صورت جامع به آن می پردازد.
وی گفت: برای حمل و نقل عمومی در محور ملارد با دو شهر و مرکز شهرستانهای کرج و ملارد باید هماهنگ شوند که فردیس حدفاصل این دو شهر قرار دارد و بیشترین تردد و ارتباط در جاده ملارد است.
غفاری افزود: با شهر همجوار اندیشه یک فصل مشترکی را در خصوص جاده کشتارگاه و همینطور در حوزه غربی با شهر مشکین دشت اقدام می شود که در سال اینده اجرایی می شود.
وی افزود: سال اینده در فردیس به صورت زیرساختی کارهای عمرانی در حوزه و مقیاس شهر و شهرستان صورت می گیرد.
وی با اشاره به پیش بینی بودجه شهرداری فردیس در سال اینده حدود 250 میلیارد تومان است، گفت: این میزان از بودجه 60 درصد در بخش عمرانی و مابقی جاری هزینه خواهد شد.
غفاری بیان کرد: بعضی از پروژه ها در حوزه روان سازی ترافیک باید این ارتباط و تعامل را با شهرهای همجوار داشته باشیم به علت این که سرریز ترافیک در حوزه های شهری تاثیرگذار است.
وی گفت: در هفته درختکاری 20 هزار اصله نهال در معابر شهری کاشته می شود و سرانه فضای سبز در فردیس به ازای هر نفر 33 سانتی متر مربع که استاندارد آن یک متر و 60 سانتی متر است.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.