به گزارش ایرنا، علی صفری روز چهارشنبه در آیین روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی که در بوستان ملی باراجین برگزار شد، افزود: امروزه نگاه شهرسازی به پایداری شهرها معطوف شده که نقش محیط زیست در این زمینه بسیار برجسته است.
وی اضافه کرد: امروز توسعه شهرها و کشور را در توسعه پاک می دانند و نباید فراموش کنیم در زمینه محیط زیست میراث داران گذشگان هستیم.
صفری با اشاره به ایجاد فضاهای سبز در قزوین طی سال های گذشته، ادامه داد: بوستان باراجین در اواخر سال 77 با همکاری سازمان جهادکشاورزی و منابع طبیعی با 600 هکتار و سپس در یک هزار و 800 هکتار شکل گرفت و به عنوان مکانی برای تاب آوری شهر قزوین معرفی شد.
وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری همه مسئولان کشوری این بوستان را ارتقا داده و به سرانه فضای سبز استاندارد دست یابیم.
شهردار قزوین افزود: از نظر سرانه فضای سبز در شهر قزوین بسیار عقب هستیم و با احداث سازمان باغستان ها برای حل این معضل اقدام نموده و همچنین از تخریب 2 هزار و 500 هکتار از باغستان های سنتی جلوگیری کرده ایم.
شهردار قزوین افزود: با افزایش بودجه فضای سبز هم در سازمان باغستان ها و هم فضای پارکها تلاش کرده ایم تا به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

**90 درصد خودروها در مرکز شهر با یک یا 2 سرنشین تردد می کنند
رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم با اشاره به نقش آلودگی هوا در تخریب طبیعت،گفت: متاسفانه 90 درصد خودروها با یک یا دو سرنشین در مرکز شهر تردد دارند که امیدواریم استفاده از وسایل نقلیه عمومی در دستورکار قرار گیرد.
حکمت الله داودی افزود: حجم تردد در مرکز شهر موجب شده که سرعت خودروها در هنگام عصر به زیر پنج کیلومتر کاهش یابد و شاهد آلودگی باشیم بنابراین در این خصوص باید با فرهنگ سازی بپردازیم.
وی همچنین گفت: نزدیک به 70 درصد آلودگی شهرها توسط خودروهای شخصی ایجاد می شود بنابراین باید اهتمام جدی در استفاده از خودروهای عمومی داشته باشیم.
وی اضافه کرد:در این زمینه 50 خودروی اسکانیا وارد چرخه حمل ونقل عمومی قزوین خواهد شد و برای همه شهروندان قابل استفاده خواهند بود.
داوودی افزود: کاهش زمان انتظار اتوبوس،نصب ایستگاه های مناسب و سیستم های الکترونیکی ازقبیل وای فای در اتوبوس ها از جمله طرحهای ما برای تشویق مردم به منظور استفاده از خودروهای عمومی هستند.
وی همچنین گفت: در هفته درخت کاری چندین هزار اصله درخت در نقاط مختلف توسط شهرداری قزوین کاشته خواهند شد ولی بنایی بر قطع درختان نداشته و آنها را در مواقع مورد نیاز جابه جا می کنیم.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.