مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در جلسه اقتصاد مقاومتی و درباره برگزاری کارگروه توانمندسازی و ارتقا نیروی کار استان، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل خلیلی عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان البرز گفت: در جلسات برگزار شده در حوزه توانمندسازی و ارتقای نیروی کار و در راستای مشاور مشاغل صنعت، کشاورزی و خدمات با توجه به وجود نهادهای خصوصی، تمهیدات لازم، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای تقویت نیروی شاغل، جزوات آموزشی، تهیه و در اختیار نیروی کار قرار گرفت. همچنین جلسات کارشناسان با کارگران شاغل و گردهمایی و مشاوره روحانیت و ائمه جماعات نیز با هدف توانمندسازی، برگزار شد.

خلیلی با اشاره به بازارچه‌های محلی گفت: با شهرداری و معاونان خدمات‌شهری، مذاکراتی انجام شد و در نهایت برای ساماندهی دستفروشان با توجه به رسمی نبودن آنها، تدابیر خوبی صورت گرفت و قرار شد دستفرشان در 5 بازارچه به کسب و کار خود، ادامه دهند.

وی افزود: اوایل بهمن‌ماه جلسه‌ای با کارگزاران بیمه برگزار و مقرر شد کارگروه‌های کوچکی که دچار مشکل شدند، مورد حمایت قرار گرفته تا سرمایه آنها از دست نرود.

خلیلی از مصوبه دیگری نام برد و با اشاره به مذاکرات انجام شده با مدیرکل فناوری اطلاعات استان، تصریح کرد: درباره توسعه کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات تا کنون 5 هزار شغل ایجاد شده است. لازم به یادآوری است علاوه بر این تعداد، قسمتی از شاغلان نسبت به ثبت کسب و کار خود اقدام نکردند چراکه معنقدند کارشناسان آتی.تی. این قابلیت را دارند، بدون حمایت تامین اجتماعی فعال باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ارتباط با اشتغال بخش تعاون، اظهار داشت: در این حوزه، هزار نفر فرصت شغلی وجود داشت. همچنین در راستای توسعه کار و اشتغال، تعداد تعاونی ها از 70 به 100 مورد، ارتقا پیدا کرد و اشتغال آن هم به هزار و 800 نفر رسید.

خلیلی در ارتباط با محصولات صنایع دستی، گفت: در بحث مشاغل روستایی، از 157 میلیارد تومان سهم اشتغال روستایی، 40 میلیارد تومان تخصیص یافته و تا کنون حدود 51 میلیارد تومان طرح مشاغل روستایی، مصوب و به بانکها ارائه شده است. 

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها عنوان کرد: بعضی از بانک‌ها، به دستورالعمل و مصوبات کارگروه ها، عمل نمی کنند لذا تقاضا می شود استاندار این موضوع را به مدیران بانکها، متذکر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.