به گزارش ایرنا، محمد بهاروند در خطبه های نماز جمعه شهر ساوه بیان کرد، افزود: استقبال خوبی از این شهر صنعتی شده و تاکنون نیز برخی واحدهای صنعتی متقاضی در آن مستقر شده است و تمامی تلاش برای تند کردن آهنگ استقرار بیشتر سرمایه گذاران تا پایان امسال در این شهرک صنعتی در دست انجام است.
وی افزود: راه دسترسی مناسب از نیازهای این شهر صنعتی است که این مهم به صورت ساخت آزادراه در برنامه است.
فرماندار ساوه گفت: عملیات اجرایی 21 طرح در دهه فجر امسال در ساوه آغاز شدو 60 طرح نیز با حضور استاندار مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.
وی گفت: به منظور ساخت و تجهیز این طرح ها در مجموع یک هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار صرف شده و زمینه اشتغال 872 نفر را فراهم شده است.
بهاروند گفت: شهرصنعتی کاوه با توجه به ظرفیت هایی که دارد در سال جاری به عنوان منطقه ویژه مصوب شده است که می تواند آثار مطلوبی در بخش صنعت شهرستان و استان ایجاد کند.
وی با اشاره به ایجاد هاب سوخت در ساوه، گفت: فرآورده های سوختی به ظرفیت روزانه 200 دستگاه کامیون و تانکر از ساوه برای هشت استان کشور منتقل می شود.
وی اظهار کرد:طرح ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی با توان تولید یک هزار و 200 مگاوات برق و با مشارکت سرمایه گذاران خارجی در ساوه دست انجام است که با توجه به کمبود برق در این شهرستان، می تواند نیاز واحدهای صنعتی را برطرف کرده و حتی ساوه را به عنوان صادر کننده برق مطرح کند.
وی گفت: آورده سرمایه گذار خارجی برای این طرح نیروگاهی که یکی از 2 نیروگاه بزرگ کشور است، بیش از یک میلیون و 200 هزار یورو است.
فرماندار ساوه همچنین خدمات رسانی در زمینه انشعاب برق و گاز به مناطق حاشیه ای ساوه با همکاری شهرداری و سایر ارگان ها را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان ساوه برشمرد.
بهاروند گفت: کار گازرسانی به محله فانوس آباد ساوه در دست اجراست و در دهه فجر امسال نیز به 14 روستای شهرستان ساوه گازرسانی شد.
وی توضیح داد: همه توان به کار گرفته شده تا با گازرسانی به مناطق کمتربرخوردار شهرستان، پررونده گازرسانی در اسرع وقت در ساوه بسته شود.
فرماندار ساوه همچنین روند فعالیت ها برای استقرار خودروسازی رنو در سایت بن رو ساوه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با تلاش همه مسئولان استانی و شهرستان برای استقرار رنو است و امید می رود این مهم هر چه سریعتر محقق و کام مردم این خطه شیرین شود.
بهاروند در بخش دیگری از سخنانش مردم ساوه را برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن فراخواند، گفت: این راهپیمایی در ساعت 10 صبح با حضور یکپارچه مردم ساوه برگزار می شود.
ساوه دومین کانون جمعیتی و از قطب های مهم صنعت استان مرکزی بعد از اراک است.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه شهری استان مرکزی اقامه می شود.
6539/6013/خبرنگار:یحیی معماری -زینب احمر *** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.