معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان البرز از برگزاری 50 تور سیاحتی، جذب مسافر و کاهش نرخ خدمات نوروزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد ترکاشوند با اشاره به مهمترین برنامه‌های ستاد نوروزی اظهار داشت: برنامه‌های اداره گردشگری و میراث فرهنگی استان البرز، حول سه محور اساسی با عناوین آموزش، تبلیغات و نظارت، طراحی شده است.

وی با عنوان اینکه نوروز 97 بیش از 50 تور در استان مهیا می‌شود، گفت: در همین راستا 50 دستگاه اتوبوس مسافرتی تجهیز شده که در قالب "البرزگردی" و "کرج‌گردی" برای استفاده از اقشار مختلف مردم و ارگان‌ها همچون خبرنگاران، دانش‌آموزان و دستگاه‌های دولتی ایام نوروز ارائه می‌شود. علاوه بر آن، تور آشناسازی برای مناطق نمونه گردشگری در نوروز برپا می‌شود.

ترکاشوند تصریح کرد: همایش "کرج‌گردی" با هدف معرفی کرج به عنوان کلانشهر با ظرفیت و نقاط دیدنی در تعطیلات نوروز برگزار خواهد شد. همچنین ایام سال نو، برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی شبکه استانی در آشنایی مناطق دیدنی و گردشگری کمک می‌کنند.

معاون گردشگری استان البرز به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی استانی اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با فروشگاه بهاره، برای معرفی جاذبه‌های استانی از صنایع دستی استفاده خواهیم کرد. همچنین فراخوان مسابقه عکس نوروزی و جشنواره عکس، مناسب با این ایام برگزار می‌شود.

ترکاشوند با یادآوری اقدامات اداره گردشگری و میراث فرهنگی استان درباره تهیه اقلام تبلیغات مناطق دیدنی استان خاطرنشان کرد: در کنار چاپ اطلس جامع گردشگری استان، نقشه‌های تفکیکی گردشگری استان به صورت مجزا برای 6 شهرستان، تهیه و به همراه بروشور معرفی استان به مسافرین نوروزی ارائه می شود.

وی درباره تدابیر آموزشی ستاد گردشگری استان در ایام نوروز خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 14 کارگاه آموزشی از بهمن تا اوایل اسفند برای دهیاری اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، تور لیدرها، راه نمایان طبیعت گردی و راهیان نور برگزار شده است.

ترکاشوند با اشاره به برگزاری 3 همایش بزرگ تصریح کرد: همایش اول برای مدیران فنی و دفاتر شرکت‌های خدمات مسافرتی و همایش دوم برای بهره‌برداران و مدیران واحدهای پذیرایی بین راهی بود که انجام شد. 

وی افزود: همایش سوم با عنوان "امنیت، سفر و نوروز" هفته آینده برگزار خواهد شد که طی آن آموزش نهایی به مدیران و مسئولان خدمات مسافرتی ارائه می‌شود.

معاون گردشگری استان البرز با عنوان اینکه نظارت و بازرسی از روز 15 اسفند تا 15 فروردین انجام می‌شود، ادامه داد: تیم نظارتی تخصصی از طرف مدیرکل اداره گردشگری و میراث فرهنگی استان، تمام وقت مشغول فعالیت خواهند بود و مراتب را به اداره گزارش خواهند کرد.

وی افزود: همچنین تیم نظارتی مشترک، متشکل از نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت؛ راه و شهرسازی؛ حمل و نقل پایانه‌ها؛ اماکن؛ نیروی انتظامی؛ تعزیرات و گردشگری و میراث‌فرهنگی در قالب کمیته تاثیری نظارت و بازرسی به صورت شبانه روزی در ایام نوروز فعالیت می‌کنند.

ترکاشوند درباره ارزیابی برنامه‌های امسال نسبت به سال گذشته گفت: استان البرز در حال رشد و تکامل است اما متاسفانه سرعت گردشگری در استان با روند قابل ملاحظه‌ای پیش نمی‌رود و هنوز جایگاه گردشگری به خوبی دیده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه البرز می‌تواند تنها به عنوان گذرگاه مسافران نوروزی هدفگذاری نشود، تصریح کرد: لازم است جاذبه‌های بیشتری در استان ایجاد کنیم و در این راستا تلاش می‌کنیم با اجرای موسیقی و برنامه های متنوع در اماکنی همچون کاخ مروارید، کاخ سلیمانیه، کاروانسراها، گذرگاه‌ها و روستاهای دیدنی جاده چالوس، مسافران نوروزی را جذب و ماندگار کنیم لذا معتقدم اصل اقامت و ایستایی مسافران نوروزی جاذبه است.

ترکاشوند ادامه داد: یکی دیگر از موارد مهم نرخ خدمات است لذا درصددیم با همکاری انجمن‌ها و جوامع صنفی، نرخ اقامت و پذیرایی را کاهش داده و تلاش خواهیم کرد برای جذب مسافران نوروزی، تخفیف خوبی بگیریم. با ایجاد این فضا در بخش خصوصی، تمایل برای رستوران‌ها، مهمانسراها و هتل‌ها ایجاد می‌شود که کارت و بن تخفیف ارائه کنند.

فرهنگ میزبانی یکی دیگری از مواردی بود که معاون گردشگری استان البرز در جذب مسافر و گردشگر به آن اشاره کرد و اذعان داشت: باید یاد بگیریم علاوه بر مهمان پذیر بودن، میزبان خوبی باشیم. باید بدانیم ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب، می‌تواند مردم را راضی و از اقامت در استان خرسند نماید و در نهایت می تواند البرز را به عنوان میزبان خوب در سطح کشور، مطرح و معرفی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.