به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز دوشنبه در دیدار جمعی از اعضای فعال در مجمع جوانان استان البرز افزود: جوانان نباید دستمایه ابزار سیاسی و اقدامات شعاری قرارگیرند؛ استفاده از ظرفیت جوانان میلی نیست و مسئولان استان موظف به بهره مندی آنها در تمام بخش ها هستند.
وی ادامه داد: به شخصه جوانان را باور دارم و باید این نگاه بین دیگر مسئولان استان نیز تسری یابد و از حضور جوانان در سطوح مختلف بهره مند شد.
استاندارالبرز گفت: امروز شاهد جوانان فعال در سمن ها، تشکل های هدفدار، اندیشمند و مدرن در جهان هستیم که تلفیق اندیشه های نو با فعالیت های این قشر فرصتی استثنایی را برای جامعه فراهم می کند.
ی با تاکید بر هویت بخشی امور جوانان و ترویج گفتمان سازی نگاه آنها در جامعه گفت: همه ادارات کل موظف هستند که از موفق و سمن ها برای تصمیم گیری و تصمیم سازی بهره مند شوند.
نجفی افزود: استفاده از ظرفیت جوانان میلی نیست؛ مسئولان موظف به بهره مندی هستند.
وی با بیان اینکه باید دراستفاده از پتانسیل های جوانان باید بازنگری شود؛ ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت جوانان میلی نیست و همه موظف به اجرای آن هستند.
نجفی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ویژه ای در زمینه اشتغالزایی روستایی داریم؛ گفت: تعهد استان در بحث ایجاد شغل، 33 هزار نفر بود با اینکه تا آخر شهریور ماه 500 نفر شغل در استان ایجاد شده بود با تلاشی که انجام گرفت تا امروز این رقم از 47 هزار فرصت شغلی گذر کرده است؛ البته البرز مهاجرپذیر است و این روند موجب نرخ سیال آمارشغل ایجاد شده خواهد بود.
استاندارالبرز در بخش دیگری با بیان اینکه مطالبات امروز جامعه با سه دهه قبل فرق کرده است؛ افزود: هرمساله را باید در جای خود مورد پردازش قرار داد.
وی گفت: شرایط جامعه و نوع مطالبات بخش هایی از آن نسبت به گذشته متفاوت است.
نجفی همچنین با تاکید بر بهره مندی از شتاب دهنده ها و مراکز رشد و چندین سفر اخیر معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهوری به البرز به همین منظور افزود: استان البرز آینده مناسبی در حوزه استارت آپ ها دارد و بخشی از اشتغال پایدار نیز باید در این بخش بنا نهاده شود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش تکمیل آزاد راه چرمشهر به آبیک و بزرگراه های شمالی و همت، بهبود محیط زیست، بهسازی اتوبوس ها و کامیون ها اقدامات موثری انجام شده و بخشی نیز در حال تکمیل است.
نجفی افزود: طرح قطار شهری نیز بعد از مدت ها وقفه دوباره فعال شده است.
نجفی تاکید کرد: بین اغتشاش و اعتراض تفاوت وجود دارد، باید شرایط مناسب اظهار نظر را برای جوانان و قشرهای مختلف فراهم کنیم و این شرایط در قالب سمن ها بهتر فراهم می شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه عمده منابع آبی در بخش کشاورزی مصرف می شود؛ گفت: فرهنگسازی در شیوه های استفاده از منابع آب باید در تمامی بخش ها دیده شود و اصلاحات لازم صورت گیرد که بخشی از تحقق آن نیز منوط به آگاهی سمن ها و ترویج آن در جامعه خواهد بود.
در ابتدای این دیدار، جمعی از جوانان فعال استان در دیدار با استاندار به بیان مسائل و انتظارت خود پرداختند.
لزوم باورپذیری و هویت بخشی به جوانان و اعتماد به این قشر در جامعه، تشریح اقدامات نمایندگان مجمع جوانان و سمن ها در مناطق حاشیه نشین، آموزش ها و مشاوره ها و بهداشت دختران جوان و مشاغل بانوان روستایی، قدردانی از همراهی فرمانداران با جوانان، لزوم تسهیل گری در طرح ها و حمایت از استارت آپ ها و کسب و کارهای فناوری با پشتوانه اجتماعی، تبیین طرح سامانه کسب و کارهای فصلی، لزوم بهره مندی از پتانسیل های هنرمندان و جوانان استان، توسعه گفتمان سازی بین مردم و مسئولان، بکارگیری از ظرفیت نیروهای جوانان در جامعه، واگذاری و برون سپاری اجرای بخشی از امور فرهنگی به جوانان، قدردانی از واگذاری زمین خانه جوانان در تعدادی از شهرها و حمایت 130 میلیونی ورزش و جوانان برای برگزاری المپیاد ورزشی روستایی و خانه های ورزشی روستایی، از جمله موضوعات طرح شده در جریان دیدار نمایندگان مجمع امور جوانان استان به شمار می رفت.
اکنون در کشور، 2 هزار سازمان مردم نهاد جوان فعال است که از این رقم، 161 سازمان در استان البرز تاسیس شده و عمده فعالیت های این مجمع پیگیری طرح ها و مسائل اجتماعی و فرهنگی امور مربوط به جوانان است.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.