بخشدار مرکزی خاش گفت: ویژه برنامه‌های متنوع و متفاوتی برای استقبال از مسافرین نوروزی در خاش برنامه ریزی شده است.

مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: استقبال از مسافران نوروزی و نمایش قابلیت‌های شهرستان خاش طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته اشت.

وی افزود: برپایی سیاه چادرها (گدام) های نوروزی پذیرایی و استقبال از گردشگران به یک برند برای شهرستان خاش تبدیل شده که طی چند سال متوالی حائز رتبه نخست در استان بوده و به همت ستاد تسهیلات شهرستان خاش، جمعیت هلال احمر و دهیاران بخش مرکزی صورت گرفته است.

شجاعی با اعلام آمادگی دهیاران در پذیرایی از مسافرین گفت: گردشگری در عین حال که اثرات اقتصادی زیادی دارد، می تواند علاوه بر تعریف ماهیت صحیح وقایع به منظور منعکس کردن ارزش‌ها، واقعیت ها و از بین بردن نگرش‌های منفی که در گذشته نسبت به منطقه شکل گرفته، سبب تعامل فرهنگی و رشد اجتماعی شود .

وی ادامه داد: یکی از اهداف درگیر کردن دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی در حوزه گردشگری، شرکت دادن مردم در فرآیند برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در این‌حوزه بوده است.

شجاعی عنوان کرد: برپایی گدام ، جشنواره موسیقی و غذاهای سنتی، بازی‌های بومی محلی با همکاری ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و... از جمله دیگر برنامه ها برای استقبال از میهمانان نوروزی است.

وی در پایان گفت : توسعه گردشگری شهرستان خاش می‌تواند موتور محرکه پیشرفت متعادل، متناسب و هماهنگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد و نیازهای نسل کنونی را بدون به مخاطره انداختن توانایی نسل‌های بعدی برای برآوردن نیازهایشان، تامین کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.