به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف‌اللهیان در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در برنامه" دانیشیق" شبکه سبلان اردبیل اظهار کرد: رقم بودجه پیشنهادی شهرداری اردبیل در سال ۹۷، ۵۷۷ میلیارد تومان بود که به نسبت بودجه سال ۹۶، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این که بودجه پیش‌بینی شده در محورهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی و خدمات شهری تدوین شده است، افزود: ۶۹ درصد این بودجه برای کارهای عمرانی و ۳۱ درصد آن برای هزینه‌های جاری صرف خواهد شد.

شهردار اردبیل از افزایش اعتبارات عمرانی در بودجه ۹۷ خبر داد و گفت: افزایش اعتبارات عمرانی و کاهش هزینه‌های جاری از نکات شاخص و برجسته این لایحه است.

لطف‌اللهیان خاطر نشان کرد: شهرداری اردبیل تنها بعد خدماتی ندارد و به جهت قرار گرفتن شهر در مسیر توسعه اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی بایستی با نگاهی چند بعدی به توسعه بنگرد.

وی با اشاره به اینکه در تدوین بودجه سال ۹۷ از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در اردبیل، نظرات و پیشنهادات مقامات و مسؤولین و صاحب‌نظران شهر بهره گرفته شده است، ادامه داد: علاوه بر اینکه نیازها و مطالبات مردمی به صورت کارشناسی بررسی شده است ، سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز پیشنهادات و نیازهای خود را در حوزه مدیریت شهری مطرح کردند.

لطف‌اللهیان افزود: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بودجه سال را تدوین کند و به همین دلیل نشست‌های مختلفی با مقامات استان و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و شهروندان داشته است.

وی بیان کرد: همانطور که امام جمعه و استاندار اردبیل نیز پیشنهادها و دغدغه‌های خود را در مراسم تقدیم لایحه بودجه مطرح کردند، تمام تلاش مجموعه شهرداری نیز در راستای کاهش برخی از نواقصات شهری و تحقق مطالبات شهروندان خواهد بود.

لطف‌اللهیان با بیان این که بودجه تقدیم شده به شورای اسلامی شهر یک لایحه جامع و منسجم است اضافه کرد: توجه به جنبه‌های اجتماعی در داشتن شهری توسعه یافته حائز اهمیت است و تنها با آسفالت و بهسازی تمام ابعاد شهر توسعه نخواهد یافت.

شهردار اردبیل در خصوص آسفالت معابر نیز گفت: در سال جاری بیش از ۲۴۰ هزار تن آسفالت تولید و توزیع شده که گردش مالی آسفالت معابر بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعم از تولید، حمل، پخش و زیرسازی است .

وی متذکر شد: ضروری است شهروندان فرهنگ نگهداری از آسفالت معابر را بیاموزند و با مراقبت از معابر آسفالت شده کمییت را ارتقا دهند.

لطف اللهیان در خصوص پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی به رینگ سلامت در مجموعه شورابیل اشاره کرد و افزود: محور اصلی ما داشتن شهری انسان محور بوده و احداث جاده تندرستی در شورابیل به ارتقای سلامت جسمی و فرهنگی شهروندان انجامیده است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه با توسعه فضای سبز، فرهنگسرا و آمفی تئاترهای رو باز نیز افزایش خواهد یافت گفت: احداث هر فرهنگسرا به توسعه فرهنگی در شهر کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: توجه به جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها حائز اهمیت است و تنها با آسفالت و بهسازی تمام ابعاد شهر توسعه نخواهد یافت.

وی تصریح کرد: هرچندبرخی از نواقصات وجود دارد اما تمامی تلاش مجموعه شهرداری اردبیل بر این است تا پروژه‌هایی که مورد نیاز است در اولویت قرار گیرد تا این پروژه‌ها منجر به ارتقای سلامت عمومی و کیفیت زندگی شهروندان شود.

شهردار اردبیل بیان کرد: شهرداری صرفا به دنبال پروژه‌های عمرانی نیست و نمی‌تواند غافل از نیازهای شهروندان شود .

وی گفت: تأمین رفاه و آسایش شهروندان برای ما حائز اهمیت است و با نگاهی یک بعدی نمی‌توانیم در مسیر توسعه باشیم، از این رو از اجرایی کردن پروژه‌های زائد پرهیز خواهیم کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 873718
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.