علی رضا طهماسبی گفت: روستاهای هدف گردشگری این شهرستان به نوبه خود دارای طبیعت بکر، رودخانه های جاری زیبا و درختان کهن است.
وی گفت: شهرستان ساوجبلاغ باتوجه به پیشینه ی تاریخی، فرهنگی، دارای ارزش های معنوی و ویژگی های منحصر فرد است که این امر در حوزه های مختلف قابل بیان است.
طهماسبی افزود :ساوجبلاغ در حوزه آثار تاریخی و بافت های مسکونی روستایی و محیط های طبیعت گردی از جاذبه های فراوانی بر خوردار است.
وی گفت: در حوزه آثار تاریخی، وجود اشیا مکشوفه از تپه ها مانند خوروین و اسماعیل آباد و ینگی امام و بناهای نظیر کارونسرای ینگی امام، بناها و بقعه های تاریخی شاخص و حسینیه اعظم برغان از جمله آثاری است که در بافت روستایی قرار دارد و در نوع خود بی نظیر است.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوجبلاغ افزود: روستای های برغان، سنج، ورده و اغشت از جمله روستاهای زیبای ساوجبلاغ با جاذبه ی گردشگری فراوان است که هرساله گردشگران بی شماری از این مناطق دیدن می کنند.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید قدم های خوبی در حوزه گردشگری براساس مطالعات و نیاز سنجی صورت گرفته و زیر ساخت های خوبی هم در نوروز امسال برای گردشگران فراهم شده است.
وی از اجرای یک پروژه اقامتی در روستای سیاهکران با پیشرفت فیزیکی 70 درصد خبر داد و گفت با حمایتی که میراث فرهنگی از سرمایه گذار این بخش در سال های اخیر انجام داده، شاهد پیشرفت خوبی در ساخت این مجموعه هستیم.
طهماسبی از ایجاد اشتغال فراوان در حوزه گردشگری خبر داد و گفت که طرح تفریحی و پذیرایی روستای طاووسیه که با مشکل مواجه بود با موفقیت انجام شده و با تزریق تسهیلات امروز از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی برخوردار است.
طهماسبی از صدور یک مورد موافقت اصولی برای احداث اقامتگاه بوم گردی، سه واحد هتل آپارتمان و یک مورد هتل در این شهرستان خبر داد که زمینه ی جذب گردشگر را ایجاد خواهد کرد.
وی در خصوص جاذبه های موزه ای و ترویج فرهنگ غنای طب سنتی از اعطای مجوز برای مجموعه ی برکت در کردان این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموعه 100 هکتاری دارویی برکت موزه گیاهان دارویی ساخته شده که یکی از بی بدیل ترین موزه های طب سنتی است.
طهماسبی به صنایع دستی و دوره های آموزشی این اداره اشاره کرد و گفت: دوره های کارآموزی در رشته های مختلف اعم از چرم، گلیم، گبه، سفال، فرش، معرق و... بوده که در سال جاری به 200 نفر آموزش داده شده و این افراد با دریافت مجوز مهارت آموزی و تسهیلات کم بهره از این اداره توانسته اند برای خود شغلی را مهیا کنند.
وی افزود: ایجاد بازارچه صنایع دستی در روستای هدف گردشگری برغان تامین اعتبار شده و منتظر دریافت مجوزهای لازم هستیم.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوجبلاغ افزود: درحوزه زیرساخت های گردشگری ما دچار کمبودهایی بودیم، اما باتوجه به برنامه ریزی برابر ضوابط و مجوزهای قابل ارائه به بخش خصوصی و توسعه زیر ساخت های که تکلیف شده موفق شدیم با تشویق یک سرمایه گذار و صدور مجوز اقامتگاه بوم گردی برغان را احداث و به بهره برداری برسانیم.
وی به نبود فضای مناسب برای عبادت گردشگران، نمازخانه بین راهی درنقطه حاشیه رودخانه کردان که مرکز تجمع گردشگران است اشاره کرد و گفت: حاشیه رودخانه کردان فاقد این گونه تاسیسات بود اما به کمک یک خیر و با استفاده از الگوی معماری اسلامی منحصر به فرد با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان نمازخانه ای برای استفاده و عبادت گردشگران ساخته شد.
1535/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.