نشست امروز ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی سال 1397 با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران که جانشین ستاد تسهیلات سفر نیز است به همراه اعضای کمیته های 12 گانه این ستاد در اداره کل متولی این امور یعنی اداره کل صنایع دستی ، گردشگری و میراث فرهنگی در ساری برگزار شد .
** رونق بیشتر نمایشگاههای صنایع دستی در نوروز 97
معاون عمران استاندار از پر رونق شدن نمایشگاه های صنایع دستی در نوروز 97 خبرداد و گفت که تلاش بر این است تا در تمامی شهرستان های استان یک نمایشگاه برپا شود .
علی نببیان از فرمانداران هر شهرستان به عنوان مسئولان پیگیری امور مربوط به ستاد سفر نوروزی نام برد و افزود : با برپایی نمایشگاه های صنایع دستی می توان ظرفیت ها و جذابیت های استان را به مسافران عرضه کرد .
وی ادامه داد : نوروز سال 96 در 12 شهرستان مازندران 18 نمایشگاه صنایع دستی برپا شد که از محل فروش صنایع دستی در این نمایشگاه 80 میلیارد ریال درآمدزایی برای هنرمندان به دست آمد .
جانشین ستاد اجرایی خدمات سفرنوروزی مازندران به برپایی نمایشگاه سالانه گردشگری در نوشهر اشاره کرد و گفت : عرضه با کیفیت و تنوع محصولات و صنایع دستی و سوغات محلی در این نمایشگاه می تواند در جذب بیشتر مسافران تاثیر خود را بگذارد .
*** رونق بوم گردی افزایش استفاده از جاذبه های روستایی مازندران
وی با اشاره به حضور واقامت بیش از 2 میلیون مسافر در واحدهای بوم گردی مازندران در نوروز سال 96 گفت : با شناسایی ظرفیت های جدید بوم گردی در روستاها می توان اقامتگاه های خوب و سنتی را برای مسافران فراهم کرد .
براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی مازندران ، بیش از 50 واحد بوم گردی در این استان وجود دارد .
نبییان از ایجاد فضاهایی برای عرضه محصولات بومی و محلی روستاییان مازندران به عنوان دستور کار شهرداران در نوروز 97 نام برد .
وی همچنین از شهرداران مازندران خواست تا اقدامات لازم را برای مناسب سازی ورودی شهرها و همچنین امکانات رفاهی از قبیل سرویس بهداشتی و نمازخانه ها را ایجاد بکنند .
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران نیز بر حفظ بافت تاریخی برخی شهرهای قدیمی همچون ساری ، بابل ، آمل ، آلاشت و بابلسر تاکید کرد و گفت که ساخت وسازهای نامتناسب ، چهره ای نازیبا و بهم ریخته را در اطراف این بافت های تاریخی ایجاد کرده اند .
دلاور بزرگ نیا از فرمانداران این شهرستان ها خواست تا در رعایت چهارچوب های قانونی برای جلوگیری از بهم ریختگی این بافت های تاریخی دقت و توجه لازم را داشته باشند .
وی نظارت بر قیمت‌ها و رعایت مسائل بهداشتی درواحدهای پذیرایی استان مازندران را ضروری دانست و ادامه داد : در نوروز سال 97 دقت و توجه ویژه تری به این مقوله ها خواهد شد .
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران بر برگزاری برنامه های بومی و محلی د رقالب تئاتر ، موسیقی و همچنین جشنواره به عنوان برنامه ویژه ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز پیش رو عنوان کرد و افزود : با برگزاری این رخدادها به دنبال عرضه فرهنگ و رسوم مازندران به مردم دیگر خطه های کشور هستیم .
سالهای گذشته ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی مازندران از 27 اسفند ماه فعالیت خود را در قالب 12 کمیته آغاز می کرد و فعالیت آن تا 15 فروردین ادامه داشت .
در این ستاد مسئولان و کارشناسان ادارات کل درگیر با مسائل سفر از جمله راه ، هلال احمر ، علوم پزشکی گردشگری ، فرهنگ و ارشاد حضور دارند تا در مدت حضور مسافران نوروزی تمامی تمهیدات لازم و به لحظه برای ارائه خدمات به آنان اندیشیده شود .
قرار است این ستاد همچون سالهای گذشته در همین زمان فعالیت خود را آغاز بکند .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
/1899/7335
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.