به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم کریمی روز پنجشنبه درمراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس، اظهار داشت: از این تعداد، پنج طرح درحوزه شهرستان گنبدکاووس است.
وی، تعیین تکلیف وضعیت پروژه موج های آبی با واگذاری پروژه به سرمایه گذار جدید، طرح توسعه محوطه برج قابوس، اجرایی شدن موزه بزرگ باستانی، احداث چند هتل و ایجاد پایگاه و سایت شهر تاریخی جرجان را از طرح های درحال پیگیری درحوزه گنبدکاووس برشمرد.
کریمی اضافه کرد: علاوه بر این، ایجاد پایانه تخصصی صنایع دستی و پیگیری جهانی شدن شهر گنبدکاووس به عنوان شهر صنایع دستی، پیگیری برخی اقدامات در حوزه بوم گردی و نیز احداث بوستان آرامش در امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان درحال انجام است.
وی تصریح کرد: ساخت سه هتل در گنبدکاووس در دستور کار قرار دارد که یک هتل آن که 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و توسط بخش خصوصی درحال ساخت است، تاچند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین ادامه داد: ایجاد زیرساخت های لازم درسه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اولویت های این اداره کل است که مورد تاکید استاندار نیز می باشد.
کریمی ظرفیت های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس را بسیار خوب دانست و گفت: مدیریت صحیح بهره برداری از این ظرفیت ها برای ارتقای آن، از مطالبات جدی مردم این شهرستان است که بایستی توسط میراث فرهنگی با همکاری و تعامل دیگر ادارات و نهادها و گروه های مردمی محقق شود.
وی افزود: صیانت از میراث تاریخی، صنایع دستی و گردشگری وظیفه ای همگانی است و با مشارکت دلسوزانه همه ادارات و نهادها و مردم محقق می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم که برخی مدیران گنبدکاووس حضور داشتند، با تجلیل از خدمات 'رضا پورمهدی' رئیس قبلی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان، امیرعلی گلچشمه به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و یکی از شهرستان های غنی استان گلستان از نظر میراث فرهنگی و آثار تاریخی محسوب می شود.
برج قابوس با قدمت بیش از یک هزار سال که به ثبت جهانی رسیده، خرابه های شهر تاریخی جرجان و دیوار دفاعی تاریخی به همراه صنایع دستی اقوام مختلف بویژ ترکمن ها از قبیل فرش و پشتی ترکمن، تنها بخشی از غنای آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان است.
3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.