جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور استاندار البرز در حوزه استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی صبح امروز با حضور در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، گفت: برای تنظیم بازار رقم، تعیین نمی شود و با توجه به مایحتاج مردم و سابقه نیاز در سالهای گذشته، اقلام مورد نیاز تهیه می شود لذا مازاد بر نیاز بازار، کالاهای اساسی تهیه و نگهداری شود.

نجفی با تاکید بر کیفیت اقلام خصوصا میوه و تره بار، گفت: مسئولان با تصور تهیه میوه و تره بار برای خانواده خود، کالاهای مورد نظر را در بازار ارائه و انصاف را رعایت کنند.

استاندار البرز با یادآوری اینکه سالهای قبل، نظارت جدی بر بازار شب عید وجود داشته است، گفت: این بازرسی امسال هم با جدیت دنبال خواهد شد.

نجفی گفت: هر ساله تنظیم بازار شب عید، حساس بود اما حساسیت بازار امسال به لحاظ شرایط کشور و تاکید دولت، پراهمیت خواهد بود.

وی با اشاره به جلسه ریاست جمهوری با استانداران کشور، گفت: اختیارات مدیران دولت در تنظیم بازار استانها نسبت به گذشته، بیشتر شده و موضوع رفاه مردم در البرز با جدیت دنبال می شود.

نجفی با تاکید بر فعالیت اعضا ستاد، فرمانداران و مدیران استان، تاکید کرد: مسئولان ذیربط در ایام شب عید و نوروز موظف به ارائه خدمت به مردم هستند و با توجه به حساسیت خدمت به مردم، حضور آنها در استان، ضرورت دارد.

استاندار البرز گفت: تامین اقلام مورد نیاز همچون میوه و اقلام خوراکی از میزان مورد نیاز، بیشتر باشد و در این ارتباط همکاری با بخش خصوصی، لازم است. بخش خصوصی وظیفه خود را می داند و باید با توجه به نیاز استان کالای این ایام را تهیه کند و لازم است جهاد کشاورزی بر قیمت های آنها نظارت داشته باشد.

نجفی با عنوان اینکه دولت نمی خواهد تولید کننده و توزیع کننده باشد، اذعان داشت: ما نباید انباردار اقلام و کالاهای مورد نیاز باشیم و با توجه به سیاست مطالبه گری دولت، نظارت و پرسش گری جزو وظایف مدیران دولتی است.

نجفی در ارتباط با تامین آرد استان، اظهار داشت: نان یکی از مهمترین خوراک است و باید آرد نانوایی ها تامین شود همچنین صنف نانوایی باید در ایام تعطیل هم خدمات رسانی خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به اهمیت تامین سوخت و آمادگی لازم در ایام انتهای فصل زمستان و ابتدای بهار، افزود: بازرسی و نظارت خوب است اما این موضوع نباید اصناف کوچک را تحت تاثیر خود قرار دهد و تذکر به آنها کفایت می کند بنابراین باید از فعالیت واحدهای بزرگتر متخلف، جلوگیری شود.

نجفی با اشاره به ضرورت سلامت و بهداشت مردم، گفت: این موضوع باید با جدیت دنبال شود هرچند با وجود کمک بزرگ دولت در طرح سلامت، هنوز مشکلات بهداشت و سلامت وجود دارد که لازم است در صدد کاهش و رفع آن برآییم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.