به گفته برخی از رادیولوژیست های البرز، صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت برای ورود برخی شاخه های پزشکی در رادیولوژی علاوه بر خطرات احتمالی برای بیماران سبب آسیب به جایگاه این حرفه تخصصی خواهد شد.
رادیولوژیست ها می گویند: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به تازگی مجوز فعالیت برخی رشته های پزشکی مانند متخصصان زنان و زایمان در امر سونوگرافی جنین صادر کرده است که جای تامل دارد.
بنا به گفته برخی منابع آگاه ، رادیولوژیست های استان البرزدر اعتراض به مداخله های غیر مرتبط در امر این رشته امروز سه شنبه و فردا از پذیرش بیماران به مدت 2 روز خودداری می کنند.
آنطور که برخی رادیولوژیست ها می گویند: این رشته همچون سایر شاخه های پزشکی دارای ویژگی های خاص خود است و هرچند برخی پزشکان مانند متخصصان زنان و زایمان اطلاعاتی در خصوص تشخیص های رادیولوژی
داشته باشند اما دلیلی برای ورود آنها به این حرفه نیست.
دکتر محمد رضا خرد روستا رئیس سازمان نظام پزشکی البرز به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به عنوان مسئول سازمان نظام پزشکی موافق با این اقدامات اعتراضی به این شیوه نیسیتم اما در عین حال رادیولوژیست ها خواسته های به حقی دارند.
وی ادامه داد:البته این اعتراضات به صورت کشوری در حال انجام است و وزرارت بهداشت نیز به صحبت های صنفی پزشکان رادیولوژیست اهمیتی نمی دهد.
این مسئول اظهارداشت: رادیولوژیست ها به صدورمجوز جدید وزارت بهداشت و درمان در خصوص فعالیت برخی شاخه های پزشکی در امررادیولوژی معترض هستند.
وی با بیان اینکه با اعتصاب کاری و اختلال در خدمات به بیماران به هیچ وجه موافق نیستم، افزود: در عین حال باید از مطالبات به حق رادیولوژیست ها دفاع کرد.
خرد روستا اظهارامیدواری کرد:وزارت بهداشت و درمان در قانون جدید باید تجدید نظر کند.
وی گفت: طبق این مجوز از این پس متخصصان زنان و زایمان سونوگرافی از جنین را انجام می دهند که ممکن است با مشکلاتی برای جنین همراه باشد.
وی بیان داشت: با ابلاغ این قانون متخصصان زنان و زایمان مجاز به انجام هر گونه سنوگرافی از بیماران می شوند که تبعاتی را ممکن است به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد:همچنین دندانپزشکان نیز درمطب های خود اقدام به گرفتن عکس او پی جی می کنند که غیر قانونی است.
مدیرنظارت و اعتبار بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به صنفی بودن این اعتراضات گفت: رادیولوژیست های استان مطالباتی دارند که قابل تامل است.
دکترعلی کرد افزود: بیمارستان های دولتی استان البرز اکنون به لحاظ خدماتی در بخش رادیولوژی هیچ مشکلی ندارند و خدمات لازم را به بیماران ارائه می دهند.
وی در این خصوص توضیح بیشتری نداد.
دراستان البرز حدود 80 رادیولوژیست فعالیت دارند.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.