به گزارش ایرنا از عمومی اداره کل زندان های البرز، حمیدرضا عزیزیان غروی افزود: در اسفند ماه سال 95 و براساس گزارش های ارزیابی سازمان زندان های استان البرز در جایگاه 26 کشوری در جذب اعتبارات بانکی ویژه تسهیلات اشتغال قرار داشت که با یک برنامه مدون و اجرائی و با تعامل سازنده با صندوق کارآفرینی استان این موفقیت حاصل شد.
عزیزیان یادآور شد: عمده ترین موانع موجود بر سر راه اخذ تسهیلات اشتغال توسط مددجویان آزاد شده عدم تامین ضامنین معتبر بود که مدت زمان انتظار هر متقاضی وام را حتی تا 7 ماه افزایش می داد. وضعیتی که می توانست مددجویان جویای کار را با آسیب های جدیدی روبرو کند.
رییس مرکز خدمات اجتماعی افزود: در طول سال 96 بر محور پرونده هائی متمرکز شدیم که با همکاری صندوق کارآفرینی و مددکاران اجتماعی تامین ضامنین در کمترین زمان ممکن محقق می شد به طوری که این مدت انتظار از زمان معرفی به بانک تا دریافت وام هم اکنون به 2 ماه کاهش پیدا کرده است.
عزیزیان در ادامه اظهار داشت: بسیاری از متقاضیان اشتغال که توانائی تامین ضامنین و یا ایجاد کسب و کار مستقل نداشتند با کمک مددکاران اجتماعی از چرخه اخذ تسهیلات بانکی خارج شدند و در مسیر ایجاد فرصت شغلی از طریق مراکز و موسسات کاریابی قرار گرفتند.
رییس مرکز مراقبت بعد از خروج بر این نکته تاکید کرد که حذف فعالیت های موازی در مرکز خدمات اجتماعی و بانک عامل در کاهش مدت زمان انتظار نقش بسیار مهمی ایفا کردکه با همکاری بسیار موثر صندوق کارآفرینی استان محقق گردید.
حمیدرضا عزیزیان اصل مذاکره موثر، پایش مسئله های مهم و اولویت دار و همکاری گروهی را بر ای هموار سازی مسیر اشتغال مددجویان از عوامل موفقیت اخیر ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با حمایت های همیشگی مدیرکل محترم زندانهای استان البرز فعالیت های جهادی و تلاش مضاعف در مسیر اشتغال و خانواده پایدار تداوم داشته باد.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.