به گزارش ایرنا،گلشن شیرمحمدی عصر شنبه در آیین کلنگ زنی ساخت کتابخانه شهرک بعثت فردیس افزود: این شهرستان با جمعیت حدود 600 هزار نفر دارای 4 باب کتابخانه عمومی نهادی بوده که توسعه فضاهای کتابخانه ای درآن ضروری است .
وی با بیان اینکه کتابخانه شهرک بعثت مشکین دشت فردیس تا یکسال آینده به بهره برداری می رسد، گفت: مساحت کل این کتابخانه یکهزار و 200 مترمربع است که یکهزار مترمربع این کتابخانه وقفی و 200 مترمربع آن به صورت تهاتر نیم درصد ساخته می شود.
وی با بیان اینکه برای ساخت کتابخانه شهرک بعثت یک میلیارد تومان اعتبار از طریق برنامه تملک و دارایی جذب شده است، بیان داشت: شهرداری مشکین دشت نیز حدود 200 میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت این کتابخانه تقبل کرده و همچنین انجمن کتابخانه های عمومی نیز160 میلیون تومان برای ساخت کتابخانه بعثت پرداخت می کند.
وی اظهار داشت: شهر مشکین دشت با حدود 70 هزار نفر جمعیت فقط یک کتابخانه با 35 هزار جلد کتاب در زمینه های مختلف دارد.
وی با بیان اینکه 21 سال از ساخت آخرین کتابخانه در سطح شهرستان فردیس می گذرد، خاطرنشان کرد: امید داریم بتوانیم با ایجاد فضاهای مناسب در راستای افزایش آگاهی جامعه گام برداریم.
وی ،از خیرین خواست تا با کمک به توسعه فیزیکی این کتابخانه انجمن را یاری نمایند و بر لزوم مشارکت همگانی در امور فرهنگی تاکید کردند.
وی یادآور شد: برای افزایش سرانه مطالعه مفید و کتابخوانی نیاز است که فضای مورد نظر در اختیار مراجعان قرار گیرد تا آنان بتوانند در محیطی آرام به مطالعه بپردازند.
شیرمحمدی گفت: سرانه فضای کتابخانه ای در کشورو استان البرزبرای هر یکصد نفر 1.7مترمترمربع است اما در شهرستان پرجمعیت فردیس تنها هفت/ دهم مترمربع سرانه فضای کتابخانه وجود دارد.
وی بیان کرد: در افق چشم انداز 1404 می بایست برای هر صد نفر هشت مترمربع فضا داشته باشیم و این امر تنها با احداث حداقل 10 باب کتابخانه در شهرستان فردیس محقق می شود.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.