به گزارش ایرنا، ولی الله فرج اللهی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان افزود: در 3 ماه گذشته 40 هزار نفر برای مطالعه به کتابخانه های بناب مراجعه کرده اند که به دلیل محدودیت مکان مطالعه پذیرش تعداد زیادی از مراجعان مقدور نشده است.
وی از برنامه ریزی برای احداث 3 کتابخانه در این شهرستان خبرداد و افزود: زمین این کتابخانه ها توسط شهرداری و خیران اهدا شده است که 2 باب آن توسط خیران و یک باب نیز توسط انجمن خیران کتابخانه ساز استان آذربایجان شرقی ساخته خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم پرداخت نیم درصد سهم شهرداری به کتابخانه های عمومی اظهارکرد: وضعیت مالی شهرداری بناب مطلوب نیست و این مبلغ باید به تدریج به حساب انجمن واریز شود.
فرج اللهی افزود: در صورت واریز نشدن نیم درصد سهم شهرداری به حساب کتابخانه های عمومی با توجه به راهکار قانونی این مبلغ به صورت مستقیم توسط انجمن کتابخانه های عمومی کشور برداشت می شود.
وی یادآوری کرد: در این صورت انجمن کتابخانه های عمومی کشور مبالغ برداشتی را در سطح کشور هزینه می کند و چیزی عاید کتابخانه های شهرستان نخواهد شد.
فرماندار بناب اعلام کرد: سهم کتابخانه های عمومی بناب از نیم درصد سهم اعتبارات شهرداری مبلغ 800 میلیون ریال است که در صورت تحقق بودجه قابل پرداخت است.
شهرستان بناب با 840 کیلومتر مربع وسعت در جنوب غربی استان آذربایجان شرقی واقع شده و فاصله مرکز شهرستان با مرکز استان 120 کیلومتر است.
این شهرستان با 140 هزار نفر 3.5 درصد جمعیت استان را دربرگرفته است.
تنظیم کننده: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.