به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب می شود تا اوقات فراغت عموم مردم به نحو مطلوب سپری شود، گفت: توجه به مطالعه و کتاب و کتاب خوانی از راههای مهم توسعه فرهنگی جوامع امروز بشری است.
وی افزود: ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی و رسیدن به اهداف مدنظر در مبحث کتاب و کتابخوانی هنوز جای کار و تلاش بسیار دارد و نیازمند اقدام جهادی است.
فرماندار ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه موضوع کتابخانه و کتابخوانی از مهمترین موضوعات فرهنگی در کشور به شمار می رود، تصریح کرد: کتابخانه و کتابخوانی با ارتقای سطح دانش و انتقال اطلاعات، فرهنگ و تمدن و سایر تبعات مثبت مرتبط است که می تواند خارج از فضاهای الکترونیکی، مجازی و دیجیتالی بیشتر مثمر ثمر واقع شود.
پالیزگیر اظهار کرد: بحث ایجاد المان های مرتبط با کتاب و کتابخوانی در سطح شهرها مغفول مانده که باید شهرداری ها به این موضوع ورود کرده و اقداماتی را انجام دهند.
وی با بیان اینکه شهرداری های شهرستان تمام بدهی های کتابخانه را پرداخت کنند، افزود: کتابخانه شهر هشتگرد از نظر فضا مستهلک شده و نیاز است توجه جدی به این مجموعه شود.
وی یادآور شد: همچنین شهرداری ها در پرداخت نیم درصد حق کتابخانه ها اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که این مبلغ می تواند در رسیدگی به امورات مربوط به کتابخانه ها کمک شایانی کند.
اهدای قرآن و مفاتیح الجنان از سوی ادارات و مردم به 1850 کلاس درس از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت .
صندوق اهدای کتاب ،ترویج مطالعه در مدارس از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.