به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فردیس ضمن تبریک فرارسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، بیان آثار و برکات انقلاب را در این ایام یک وظیفه همگانی دانست و افزود: هرگز نباید مشکلات موجود باعث شود که بدون رعایت انصاف خدمات شایسته ای را که دولت ها در طول دوران انقلاب به کشور ارائه کرده اند، نادیده بگیریم.
وی با بیان اینکه در طول 39 سال گذشته کشور ما جنک و تحریم های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی را تجربه کرده است اظهار داشت: استکبار جهانی و دشمنان اسلام هرگز ایران را رها نکرده و اکنون نیز با تعلیق برجام، به دنبال افزایش و بازگرداندن تحریم های گذشته ایران هستند.
خطیب جمعه فردیس بر ضرورت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان تأکید کرد و افزود: آشنایی نسل جوان با خدماتی که در دوران انقلاب انجام شده، نقش به سزایی در ارتباط و پیوند نسل جوان با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی خواهد داشت که این موضوع در برنامه های دهه فجر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با اشاره به تحرکات سیاسی در منطقه خاورمیانه و شمال سوریه و ادعای آمریکا مبنی بر استقرار 30 هزار نفر نیرو از کُردهای شمال سوریه و تروریست های مستقر در این کشور گفت: قصد آمریکا بر اساس طراحی روسیه تجزیه سوریه و تأمین امنیت پایدار برای اسرائیل و تضعیف کشورهای هم پیمان و سنگر دفاعی ایران است که در این راه عربستان صعودی را نیز با تأیید دولت محمدبن سلمان و باج خواهی بسیار از عربستان، با خود همراه کرده است.
ایمانی، تجاوز ترکیه به حریم کشور سوریه را محکوم کرد و ادامه داد: از سوی دیگر اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، که سالها از داعش حمایت می کرد و همچنان پایگاه نظامی آمریکا را در کشورش دارد، اکنون با ادعای آمریکا مبنی بر استقرار 30 هزار نفر نیرو در شمال سوریه و منطقه ای هم مرز با ترکیه، احساس خطر کرده و یک لشکر22 هزار نفری را وارد سوریه نموده است که این امر تجاوزی آشکار به حریم کشور مسلمان سوریه است.
وی با بیان اینکه حوادث نشان می دهد که آمریکا، روسیه و ترکیه هریک به دنبال اهداف و منافع خود در منطقه هستند اظهار داشت: این کشورها از حرکات خود در منطقه خاور میانه دست بردار نیستند. آنچه می تواند آنها را رها کند، پا گذاشتن ایران به میدان و مدیریت حوادث منطقه همچون نابودی داعش است.
امام جمعه فردیس ضمن تأکید بر لزوم حفظ وحدت و همدلی بین دولت و ملت گفت: تاریخ نشان می دهد؛ هزینه مقاومت در برابر زورگویان کمتر از هزینه سازش با آنهاست. آنچه که می تواند ملت را در مقابل غرب، آمریکا و اسرائیل حمایت کند؛ اتحاد داخلیست و آنچه که اهداف زورگویان و استعمار گران را به هم می ریزد ، ورود ایران به میدان برای حفظ عراق، سوریه ولبنان است.
وی با بیان اینکه اگر سنگر ایران در کشورهای منطقه محافظت نشود، استعمارگران به زودی به سراغ کشور ما می آیند افزود: ملت ایران همواره به آرمان های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری پایبندند و در مقابل زورگویی ها، هجمه ها و زیاده خواهی های آمریکا و صهیونیست ها خواهند ایستاد و استکبار جهانی را بر جای خود خواهند نشاند.
7413/ 6155خبرنگار: معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.