دهستان بهادران از توابع بخش مرکزی مهریز است که مرکز آن با سه هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری جنوب مهریز و در کنار جاده اصلی تهران ، بندرعباس قرار دارد.
با انتصاب نخستین امام جمعه بهادران، نماز عبادی سیاسی جمعه از این پس علاوه بر شهر مهریز ، در روستای منشاد و دهستان یادشده اقامه می شود.
حجت الاسلام فتاحی ، به عنوان بیست و هشتمین امام جمعه استان یزد منصوب شد.
پیش از این شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در آبان ماه سال 1396در حکمی حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی را به عنوان امام جمعه شهرستان بهاباد از توابع استان یزد منصوب کرده بود.
به گفته مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد، آیین معارفه امام جمعه بهادران روز جمعه، 15 دیماه جاری از ساعت 10 صبح با حضور تعدادی از مسوولان استان و شهرستان مهریز با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان برگزار می شود.
حجت الاسلام رضا شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این برای نخستین مرتبه از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ، امام جمعه دهستان نصرآباد تفت نیز معرفی و فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: مردم دهستان های دهشیر تفت ، چاهک خاتم و همچنین خرانق اردکان نیز تقاضای انتصاب امام جمعه دارند، موضوع توسط شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حال بررسی است.
وی اقامه نمازجمعه در مناطق مختلف را با حضور گسترده مردم تبلور همبستگی ، ولایتمداری ، دشمن شناسی و حضور در صحنه ایمان و ایثار در راستای اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی ذکر کرد.
هم اکنون افزون بر 2 هزار و 500 نفر در ستادهای نمازجمعه استان فعالیت می کنند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.