حسین رحمانیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهید حججی نمونه عینی از تربیت صحیح اسلامی و ایرانی است که غیرت و رشادت هایش در کتاب های درسی پایه دوازدهم گنجانده می شود.
وی با اشاره به اینکه ما موظف هستیم ارزش های ملی ، مذهبی و انقلابی خود را با روش هایی تاثیر گذار، لطیف و عمیق به نسل نو منتقل کنیم،اظهار کرد: شهید ححجی یک الگوی ارزشمند برای جوانان و نوجوانان ایرانی است که باید او را معرفی کرد.
وی تصریح کرد:انتقال ارزشهای ملی، مذهبی و انعکاس عظمت تاریخ پر افتخار کشور و موفقیت های مشاهیر علم و ادب ،فرهنگی و جهادی ایران اسلامی از جمله محورهایی است که در آموزش و پرورش باید به آن نگاه ویژه ای شود.
وی اضافه کرد: تقویت این برنامه ها موجب خودباوری و عزت نفس در بین جامعه هدف می شود.
وی ادامه داد: انتظاری که از فرهنگیان و دانش آموزان البرزی داریم این است که به فراخوان این قهرمان ملی لبیک گویند و با شرکت خود یا تشویق دیگران به مشارکت در آن ، زمینه ی حفظ و نشر ارزشهای عرصه دفاع از انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریسم و انزجار ملی خودکامگی تکفیری ها را پدید آورند .
رحمانیان گفت: با توجه به پتانسیل بالای استان البرز به عنوان قطب علم وفناوری انتظار می رود البرز ی ها سهم به سزایی در این فراخوان ملی داشته باشند.
این مسئول یادآورشد: سازمان پژوهش ، برنامه ریزی کتب درسی وزارت آموزش و پرورش با اعلان این فرآخوان قصد دارد در محتوای کتاب های درسی مفاهیمی چون شهید و شهادت ، دفاع از انقلاب اسلامی ومیهن ، مبارزه با تروریسم در فراسوی مرزها ، پاک باختگی و... را با محوریت شخصیت شهید حججی لحاظ کند.
رحمانیان خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند متون نظم خود را حداکثر در 40 بیت و متون نثر خود را حداکثر در 300 کلمه به صندوق الکترونیکی oerp@roshd.ir ارسال کنند.
وی اظهار کرد: زبان و محتوای آثار می بایست با ذهن و ضمیر دانش آموزان دردوره های مختلف تحصیلی سازگاری داشته باشد و ارسال کنندگان باید مطالب گروه سنی مخاطب اثر خود را در آغاز تا پایان آن ذکر کنند.
وی زمان تحویل آثار را تا نیمه بهمن ماه 96 ذکر کرد و تاکید کرد: بهترین آثار برگزیده برای درج در کتاب های درسی انتخاب و آثار برگزیده در قالب کتابی به عنوان یادنامه شهید محسن حججی یا در مجلات رشد به چاپ خواهد رسید و از 10 اثر برگزیده نیز تقدیر می شود.
استان البرز بیش از 459 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.