عباس سلطانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را توسعه و تقویت فرهنگ کار، ایجاد زمینه کسب شایستگی های پایه فنی مورد نیاز نیروی کار، حرف و مشاغل گوناگون، کمک به خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی، تعلیم و تربیت دانش آموزان در ساحت اقتصادی و حرفه ای عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه این دوره ها به دنبال توافقنامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در البرز اجرایی شده است، اظهار کرد: طرح آموزشی 'ایران مهارت' در سال تحصیلی 97- 96 به صورت آزمایشی 10 درصد از دانش آموزان دوره اول متوسطه این استان را تحت پوشش قرار می دهد.
وی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم دوره های آموزشی کوتاه مدت مهارتی برای دانش آموزان کمیته های برنامه ریزی و هماهنگی به منظور اجرای موفقیت آمیز این طرح در سطح استانی و منطقه ای تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح مهارتی تا پایان سال تحصیلی 97-96 در مدارس البرز بطول می انجامد، خاطر نشان کرد: دانش آموزان در طرح ایران مهارت تا سقف60 ساعت مهارت جدید از مجموعه آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت را در قالب فوق برنامه انتخاب و آموزش می بینند.
سلطانیان اضافه کرد: این دوره مهارتی علاوه بر ساعات درسی کار و فناوری و فرهنگ و هنر به دانش آموزان دوره اول متوسطه ارائه می شود.
وی یاد آور شد: دوره های مهارت آموزی' ایران مهارت ' در طول سال تحصیلی 97-96 در مدارس منتخب شده محل تحصیل دانش آموزان استان البرز به اجرا در می آید.
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در صورت نبود تجهیزات مورد نیاز در مدارس، مراکز آموزش فنی و حرفه ای اقدامات لازم را نسبت به تامین تجهیزات آموزشی ویژه طرح ایران مهارت در مدارس انجام می دهند.
سلطانیان افزود: تأییدیه مهارت های مربوط به دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر در دوره اول متوسطه که شامل پایه های هفتم ،هشتم و نهم می شود البته به شرطی که دانش آموزان پودمان های تکمیلی این دروس را با موفقیت گذرانده باشند و در صورت درخواست دانش آموز توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای ' دولتی و غیر دولتی ' صادر خواهد شد.
وی بیان کرد: استان البرز 475 دبیرستان دوره اول متوسطه با سه هزار و 619 کلاس درس دارد که در آن 106 هزار و 210 دانش آموز تحصیل می کنند.
استان البرز در همه پایه های تحصیلی بیش از 459 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.