به گزارش ایرنا، مجید ارجمندی روز یکشنبه در نشست تخصصی راه اندازی سامانه کاهش طلاق در سالن اجتماعات بهزیستی البرز افزود: از بیش از 20 سال گذشته حساسیت هایی نسبت به طلاق در کشور آغاز شد و اگر از همان وقت کار را جدی می گرفتیم و آسیب های اجتماعی تابو نبود می توانستیم اقدام های بسیار جلوتری را انجام داده بودیم.
وی اضافه کرد: در مورد آسیب های اجتماعی و موضوعاتی مانند طلاق بایدهمه مسئولان باید با همدلی ضمن پیشبرد سیاست های کلان کشور برای درازمدت برنامه ریزی کنند.
ارجمندی گفت: پنج آسیب در کشور پس از تاکیدهای مقام معظم رهبری جدی گرفته شده که یکی از آنها طلاق است، طرح طلاق از آنجا شروع شد که در 3 سال گذشته اطلاعات محرمانه ای به مسئولان کشور داده شده و وزارت کشور به عنوان محور اصلی مقابله با طلاق قرار داده شد.
وی ادامه داد: در بحث طلاق و آسیب های ناشی از پیامدهای آن ارگان های مختلف دخالت دارند که می توانند تاثیر داشته باشند که یکی از آنها سازمان بهزیستی است.
معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: 2 هزار مرکز مشاوره و 200 مرکز مداخله طلاق در کشور ایجاد شده ، سازمان بهزیستی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه، دانشگاه، آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) همه دست به دست هم داده تا بتوانند برای تحکیم خانواده یک بسته را ایجاد کنند.
ارجمندی ادامه داد: در این بسته که با هدف حمایت از خانواده تدوین شده برای پیش از ازدواج، حین ازدواج، پیش و بعد از طلاق هم برنامه هایی دیده شده است، برای بعد از طلاق در این بسته اینگونه طراحی شده که تا افراد به راحتی اشتباهات قبلی را تکرار نکنند و بتوانند ازدواج بهتری داشته باشند.
وی گفت: همچنین در خصوص فرزندان و اینکه فرزندان طلاق به چه طریق مراقبت شوند تا مورد ناهنجاری ها و افسردگی ها قرار نگیرند، دیدار والدین طلاق گرفته با فرزندان از دیگر مواردی است که در این بسته حمایتی پیش بینی شده است.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.