عباس سلطانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دستورالعمل جامع معافیت تحصیلی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به تمام مدارس پسرانه دوره های اول و دوم متوسطه روزانه، بزرگسالان و آموزش از راه دور از جمله در البرز ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: برابر تبصره 1 ماده 33 قانون خدمت وظیفه عمومی، حداکثر مدت معافیت تحصیلی برای دانش آموزانی که به صورت پیوسته مشغول به تحصیل می باشند، تا پایان 20 سالگی خواهد بود.
سلطانیان بیان کرد: مدیران مدارس باید قبل از ثبت نام برای هر سال تحصیلی، وضعیت دانش آموزان مشمول را بررسی و در صورتی که به سن مشمولیت رسیده باشند باید مراحل قانونی را طی کنند.
وی تصریح کرد: واجد شرابط ادامه تحصیل می بایستی با تکمیل برگ درخواست معافیت تحصیلی دانش آموزی که شامل مشخصات مشمول، پایه، سال تحصیلی و کد واحد آموزشی می باشد برای اخذ معافیت تحصیلی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی' پلیس + 10' هدایت شوند.
این مسئول اضافه کرد: با ابلاغ دستورالعمل جامع معافیت تحصیلی که طی بخشنامه ای در سیزدهم دی ماه 96 به تمامی مدارس پسرانه البرز ارسال شد، کلیه ابلاغیه های قبلی در خصوص معافیت تحصیلی کان لم یکن تلقی می گردد.
وی مطالعه دقیق این بخشنامه ابلاغ شده را برای مدیران مدارس ضروری دانست و یادآور شد: لازم است نکات این بخشنامه مهم به همه دانش آموزان پسر دوره متوسطه مشغول به تحصیل در مدارس استان البرز اطلاع رسانی شود.
در استان البرز بیش از 88 هزار دانش آموز پسر در دوره اول و دوم متوسطه تحصیل می کنند.
البرز بیش از 495 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.