به گزارش ایرنا،صالح اطهری فرد در چهل و نهمین نشست زندگی با قرآن که در آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزار شد افزود: در آموزش قرآن و مباحث دینی می توان با ایجاد رابطه بین مدرسه و مسجد محل، گام های شایسته و مهمی برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه تربیت حافظان قرآنی نیاز به یک اراده قوی و کمک معلمین و مربیان دارد ، اظهار کرد: باید به آموزش نماز و قرآن در جامعه و به خصوص در مدارس توجه ویژه ای شود.
وی بیان کرد: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با درس های قرآنی از روش های نوین در آموزش قرآن استفاده برد.
وی توجه به آموزش قرآن در دوره ابتدایی را مهم دانست و یاد آورشد: توجه به آموزش قرآن در دوره های تحصیلی بالاتر نیز مورد توجه قرار گیرد.
این قاری بین المللی از قرآن به عنوان یک نسخه شفا بخش یاد کرد و افزود: این کتاب الهی می‌تواند امراض باطنی انسانها را معالجه کند و هرکس این نسخه را بشناسد، شخصیت علمی، عملی و معنوی او به خوبی شکل خواهد گرفت.
اطهری فرد تصریح کرد: ایجاد انس و پیوند کودکان و دانش آموزان با قرآن کریم ، می‌تواند از بسیاری آسیب ها جلوگیری کند.
وی اضافه کرد: اولیای دانش آموزان نیز می‌توانند با ارتباط منسجم و پیوند عمیق با اولیاء مدرسه در این امر خطیر نقش مهمی داشته باشند.
وی گفت: تقویت حلقه های پیوند بین مدارس، والدین ، مسجد ، هیات های مذهبی و قرانی می توان در تربیت اسلامی- ایرانی فرزندان این مرز بوم تلاش کرد و به نتایج ارزشمندی دست یافت.
در این نشست آیات 66 تا 69 سوره مبارکه اسراء مورد بحث و بررسی از دیدگاه مفسیرین قرار گرفت.
2819 /1535 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.