به گزارش ایرنا، فردین شمس روز یکشنبه در نشستی با موضوع بهره مندی از ظرفیت های موجود در اتاق بازرگانی و بانک کشاورزی افزود: یکی از وظایف سازمان مرکزی و تعاون روستایی استان ها سازماندهی و ساماندهی شرکت های تعاونی در حوزه کشاورزی است و یکی از ابزارهای جهاد کشاورزی و تعاون روستایی همین تشکل ها هستند.
وی اضافه کرد: هم اکنون تعاون روستایی البرز دارای 7 اتحادیه استانی از جمله باغداران، دامداران، گلخانه داران، آبزیان، اتحادیه تعاون روستایی استان، زنبورداران، قارچ و مرغداران تخم گذار است و حدود 30 هزار بهره بردار کشاورزی در استان مشغول هستند.
شمس گفت: همچنین خریدهای تضمینی شامل کلزا، پنبه، وش پنبه و گندم توسط همین تشکل های تعاون روستایی انجام می شود.
وی با بیان اینکه سازمان در قالب کمیته کنترل و نظارت، تشکل ها را مورد ارزیابی قرار می دهد خاطر نشان کرد: تقویت واحدهای اعتباری، کمک های فنی و اعتباری، ایجاد عرضه پایگاههای مستقیم محصولات کشاورزی، حذف واسطه ها، حسابرسی از تشکل ها، بحث تنظیم بازار که به سازمان واگذار گردیده از مهم ترین فعالیت هایی بود که توسط تشکل ها و تعاون روستایی استان انجام شده است.
شمس با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: اتکا بر تولیدات داخلی و صادرات مازاد بر نیاز داخلی به خارج کشور از جمله اولویت‌های اجرایی و کاری تعاونی روستایی است و برای رسیدن به این مهم نیازمند حمایت اتاق بازرگانی هستیم.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.