فردین شمس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این افراد در بیش از 70 تعاونی عضویت دارند، افزود: این تعاونی ها در نوع فعالیت و انجام وظایف مشکلاتی دارند که در مواردی عدم اطلاع از قوانین و مقررات باعث بروز مشکلات و آسیب هایی به تعاونی ها شده است.
وی یکی از مهم ترین اهداف تعاونی ها ایجاد عدالت اقتصادی و مشارکت اعضای جامعه در فعالیت های اقتصادی دانست و اظهار داشت: تعاونی ها در صورتیکه به صورت شبکه ای فعال باشند می توانند یک بنگاه اقتصادی موفق باشند.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار داشت: می بایست به سمت اقتصادی کردن تعاونی ها و روستاها تلاش کنیم.
وی گفت: تشکیل بنگاه های اقتصادی در شرکت های تعاونی به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضای آن از طریق خریداری، کمک و همکاری متقابل تشکیل شده و در مالکیت اعضا قرار دارند.
شمس ادامه داد: هر واحد اقتصادی دارای اهداف خاصی است که برای رسیدن به آن ها به فعالیت های اقتصادی می پردازد و مجموعه فعالیتهای اقتصادی که در محیط بنگاه انجام می شود موجب رویداد اقتصادی یا مالی می گردد.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از اقتصاد ما را تعاونی ها تشکیل می دهند، افزود: تعاون موفق ترین و مهم ترین روش همکاری در فعالیت اقتصادی است و یکی از هدف های تعاونی تجمیع سرمایه های خرد است و منابع داخلی و خرد اعضای تعاونی به ایجاد فعالیت اقتصادی کمک می کند.
وی تصریح نمود: اگر تعاونی نتواند به فعالیت خود ادامه دهد اعتماد مردم کم می شود و دیگر تمایلی به تشکیل تعاونی وجود نخواهد داشت.
مدیر تعاون روستایی تاکید کرد: تعاونی ها مشکلات زیادی دارند که جلوی فعالیت سالم آن ها را می گیرد، در سرعت، دقت و منابع مالی مانع ایجاد می کند و بازدهی کار را پایین می آورد لذا باید نظارت ها بیشتر شود.
در استان البرز بیش از 70 تعاونی روستایی و کشاورزی فعالیت دارد.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.