به گزارش ایرنا، این دوره از مسابقات با حضور 16 تیم و تیم هایی که سورنا را قبول دارند انجام می شود.
دراین رقابت ها که به مدت سه روز با میزبانی البرز ادامه دارد بیش از50 سورنا کارازسراسر کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند.
مبدع ورزش رزمی ایرانی سورنا گفت:هم اکنون 17کشور دنیا این ورزش را شناخته ،9کشور در حال آموزش که 4کشور به زبان فارسی آموزش می دهند.
هیربد جمشید هرمزی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در کرج افزود: هدف از ایجاد ورزش رزمی سورنا این بوده همانگونه که دیگر کشورها رشته های ورزشی با فرهنگ خودشان به ما آموزش می دهند ،ما نیز یک ورزشی کاملا ایرانی و با فرهنگ ایرانی اسلامی به دنیا معرفی کنیم.
وی اضافه کرد: ورزش رزمی سورنا از فرهنگ اصیل و آداب و رسوم کشورمان و اینکه جز در برابر پروردگار یکتا در برابر هیچ کسی سر تسلیم فرود نمی آوریم برگرفته شده است.
جمشید هرمزی ادامه داد: در این ورزش از جنگ های سنتی و بازی های بومی و محلی ایرانیان الهام گرفته شده، رزم سورنا رقابت سالم بین انسان ها است و توانستیم یک ورزش ایرانی با زبان فارسی به دنیا آموزش دهیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون در 18استان کشور نماینده رسمی ورزش سورنا فعالیت دارند خاطرنشان کرد: اصطلاحات به کار برده شده در این ورزش به زبان فارسی،کردی،ترکی و فارسی دری است و در هر جای دنیا باید همین اصطلاحات با زبان کشورمان آموزش داده شود.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.