به گزارش ایرنا، هیربد جمشید هرمزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در کرج افزود: هدف از ایجاد ورزش رزمی سورنا این بوده همانگونه که دیگر کشورها رشته های ورزشی با فرهنگ خودشان به ما آموزش می دهند ،ما نیز یک ورزشی کاملا ایرانی و با فرهنگ ایرانی اسلامی به دنیا معرفی کنیم.
وی اضافه کرد: ورزش رزمی سورنا برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی برگرفته از آداب و رسوم کشورمان و اینکه جز در برابر پروردگار یکتا در برابر هیچ کسی سر تسلیم فرود نمی آوریم گرفته شده است.
هرمزی ادامه داد: در این ورزش از جنگ های سنتی و بازی های بومی و محلی ایرانیان الهام گرفته شده، رزم سورنا رقابت سالم بین انسان ها است و توانستیم یک ورزش ایرانی با زبان فارسی به دنیا آموزش دهیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون در 18استان کشور نماینده رسمی ورزش سورنا فعالیت دارند خاطر نشان کرد: اصطلاحات به کار برده شده در این ورزش به زبان فارسی،کردی،ترکی و فارسی دری است و در هر جای دنیا باید همین اصطلاحات با زبان کشورمان آموزش داده شود.
هرمزی گفت:حدود 5سال برای فرهنگ سازی این ورزش کار کرده ایم ،حدود 7هزار سورناکار در کشور داریم و با هدف گسترش هرچه بیشتراین ورزش بنا داریم تا در بخش بانوان نیز اجرا که به این منظور آموزش هایی به بانوان داده شده و در 7استان کشور برنامه های تبلیغاتی در حال انجام است.
وی با اشاره به برگزاری جام باشگاههای سورنا گفت: این دوره از مسابقات با حضور 16 تیم انجام می شود و تیم هایی حضور می یابند که سورنا را قبول دارند.
هرمزی ادامه داد:همچنین مسابقات قهرمانی باشگاههانی از 23 آذرماه به مدت سه روز به میزبانی البرز برگزار و پیش بینی می شود حدود 50 سورنا کار از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.