به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در دومین نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی (ع) افزود: مردمی برگزار کردن این برنامه ها و آیین ها مورد تاکید مسئولان عالی کشور است.
استاندار قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: نهضت سید و سالار شهیدان تنها متعلق به شیعیان نیست بلکه حرکت بسیار مهم و با ارزشی است که به همه مردم دنیا تعلق دارد.
وی اظهار کرد: همایش عظیم زائران در اربعین حسینی (ع) یک موضوع گذرا و موقتی نیست بلکه به عنوان یک تجمع دینی، ماندگار و مستمر به شمار می رود و نشان دهنده صلابت و اقتدار شیعه و مسلمانان است و باید در راستای تعمیق آن فرهنگ سازی شود.
زاهدی تصریح کرد: توجه به اهمیت این موضوع هرگونه رفتار و کردار شیعیان و زائران زیر ذره بین مردم کل دنیا قرار دارد و توسط تمامی رسانه های جهان رصد می شود بنابراین برنامه های مربوط به این ایام و همایش پیاده روی اربعین باید شور و شعور حسینی را به نمایش بگذارد.
استاندار قزوین تاکید کرد: در برگزاری پیاده روی اربعین حسینی (ع) دستگاه ها و نهادهای مختلفی سهیم هستند و اگر هرکدام به وظیفه خود به خوبی عمل کنند این مراسم معنوی را با شکوه هرچه تمام تر برگزار خواهیم کرد.
وی در ادامه توصیه کرد: زائران ضمن احترام به آداب و رسوم میزبان، باید تمامی موازین قانونی کشورعراق را رعایت کنند و از حضور غیرمجاز در عتبات که موجب ایجاد مشکل برای خود و کشور می شود، بپرهیزند.
زاهدی تصریح کرد: توجه به رفاه، آسایش، امنیت و سلامتی زائران در اربعین حسینی (ع) یک موضوع ضروری است که باید توسط ستاد مربوطه و کمیته های زیر مجموعه رعایت شود ولی در این راستا پرهیز از اسراف نیز یک موضوع لازم، بدیهی و مهم است که باید به آن توجه کرد.
وی یاد آور شد: ارائه خدمات موکب ها نیز در این ایام باید به خوبی ساماندهی و تنظیم شود تا زائری از خدمت رسانی آنها محروم نشود و بویژه آنکه زائران استان باید از مکان های اقامتی پیش بینی شده برخوردار شوند.
استاندار قزوین در پایان از فرمانداران و بخشداران استان خواست تا ضمن برگزاری نشست های مشابه در شهرستان ها همراهی لازم را با ستاد استانی داشته باشند ودر راستای جلب مشارکت و همراهی مردم برای برگزاری باشکوه آیین های مربوط به اربعین حسینی (ع) بکوشند.
در این نشست اعضای کمیته های ستاد اربعین استان به ارایه گزارشی از فعالیت های خود پرداختند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.