محمدرضا خباز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بخش کشاورزی، دام و طیور و صنعت سمنان برای اشتغالزایی نیازمند حمایت و همراهی بانک ها بوده وعملکرد بانک های دولتی استان در ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای نیمه فعال مثبت است.
وی اظهارداشت : تحریم هایی که در چند سال گذشته گریبان گیر کشور بود، باعث از دست رفتن بخش قابل توجه ای از بازارهای هدف فعالان اقتصادی شد و پسابرجام فرصتی ارزشمند برای برقراری ارتباط تجاری دوباره با جهان است.
وی خاطرنشان کرد : کمیته کارشناسی زیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید همه موانع واحدهای تولیدی را بررسی و در نشست های جامع گزارش دهد و باید تمامی چالش های فعالان اقتصادی به صورت هدفمند برای کاهش آمار بیکاری در سمنان بررسی شود.
در 2 سال گذشته بیش از چهار هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بیش از 500 واحد صنعتی و تولیدی استان سمنان پرداخت شد.
خباز ادامه داد : حمایت از بخش خصوصی باهدف ایجاد اشتغال پایدار در کشور رسالت اصلی دولت دوازدهم بوده و بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال و غیرفعال به چرخه تولید مهم ترین هدف گروه اقتصادی استانداری سمنان در چهارسال آینده است.
استاندار سمنان تصریح کرد : استقبال خوبی از سوی فعالان اقتصادی برای راه اندازی واحدهای تولیدی در بخش های کشاورزی و معدنی سمنان انجام شد و استانداری ایین استان کاغذ بازی های اداری که موجب دل زدگی سرمایه گذاران شود را به هیچ عنوان برنمی تابد.
خباز ادامه داد: برای کاهش آماربیکاری نمی توان به اعتبارات دولتی دل خوش کرد و دستگاه های اجرای سمنان باید با آغوش باز از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در این استان استقبال کنند.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.