مژگان باقر زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور ارائه آموزش های لازم و آشنایی دانش آموزان و معلمان با این برنامه های ملی نشست های آموزشی در قالب همایش و مشاوره در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز برنامه ریزی و در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه این همایش ها تا کنون در نواحی 4 گانه کرج و نظرآباد برگزار شده است، ادامه داد: این طرح با هدف آموزش کاربردی حجاب و عفاف و تثبیت آن ،کاهش آسیب های اجتماعی و آگاهی جامعه هدف با حقوق شهروندی و خانواده به اجرا در آمده است.
وی یاد آور شد: در قالب طرح حجاب و عفاف کارشناسان برای دانش آموزان و اولیا از حجاب برتر سخن می گویند و در مورد پیامد های مثبت حجاب و آثار زیانبار بد حجابی به خصوص در سست کردن بنیان خانواده ایرانی - اسلامی نکات مهم را یاد آوری می کنند.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان نیاز به ارتقا ی سطح علمی و اعتقادی در مدارس دارند،خاطر نشان کرد: به منظور آشنایی دانش آموزان با موضوع مهم حجاب و عفاف در جامعه برنامه های فرهنگی در بخش مسابقه و اردو نیز در مدارس استان البرز برنامه ریزی شده است.
کارشناس امور بانوان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به آموزش آسیب های اجتماعی و دوران بلوغ در مدارس این استان پرداخت و تصریح کرد: این طرح نیز با هدف شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی تهدید کننده نسل امروز برنامه ریزی و در قالب همایش های منطقه ای و مدارس در این استان در حال برگزاری است.
باقر زاده به آموزش حقوق شهروندی در مدارس اشاره و اظهار کرد: در این برنامه ملی نیز دانش آموزان و اولیای آنان تحت پوشش دوره های آموزشی با عنوان حقوق شهروندی و خانواده قرار می گیرند
استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.