ابوالفضل شاه بیگ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دوره آموزشی با هدف انتخاب رشته آگاهانه ، آشنایی دانش آموزان با رشته مهندسی و هدایت دانش آموزان به سمت کارآفرینی در جامعه به مدت دو روز اجرا شد.
وی یکی از مشکلات دانش آموزان و خانواده ها را در انتخاب رشته تحصیلی در دو مرحله دبیرستان و دانشگاه را نداشتن شناخت دقیق و کافی از رشته ها و شاخه های مختلف تحصیلی دانست و اظهار کرد: در این دوره نکات آموزشی توسط فارغ التحصیلان رشته مهندسی از دانشگاه ها به دانش آموزان انتقال داده شد.
وی با اشاره به اینکه در این دوره 8 نفر از مدیران عامل شرکت دانش بنیاد که فارغ التحصیلان دانشگاه های شریف، تهران ، امیر کبیر و علم و صنعت بودند همکاری داشتند ، خاطر نشان کرد: در این دوره دانش آموزان پایه دهم فرزانگان 1با رشته های زیر مجموعه مهندسی و مشاغل مرتبط با این رشته آشنایی پیدا کردند.
رئیس اداره استعدادهای درخشان البرز ادامه داد: این کارگاه دانش آموزان با کسب و کار های مهندسی و مشاغل مرتبط با آن آشنایی پیدا کردند.
شاه بیگ یاد آور شد: دانش آموزان در این کارگاه در 5 محور که شامل مشاغل و کسب و کارهای مختلف، صنایع و تولیدات، کسب و کارهای پررونق ، کسب و کارهای فردا رو بشناس و کسب و کارهای مورد نیاز و ضروری آموزش دیدند.
وی تصریح کرد: انتخاب رشته آگاهانه بستر ساز شغل مناسب در آینده است لذا ارتقاء دانش عمومی و تخصصی دانش آموزان در رشته های پایه موجب می شود تا دانش آموزان آگاهانه دست به انتخاب رشته بزنند.
وی اضافه کرد: عدم شناخت دانش آموزان و خانواده ها با رشته ها و مشاغل موجب صدماتی چون علمی، روحی ، اجتماعی ، خانوادگی و شغلی در آینده می شود.
در مدارس استعدادهای درخشان البرز حدود 4 هزار و 700 دانش آموز تحصیل می کنند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.